کد خبر: ۶۵۷۳
تعداد کل نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۶ - ۱۴ آبان ۱۳۹۵
جلودارزاده:
سهیلا جلودارزاده طی سخنانی در گردهمایی کارگران و بازنشستگان کاشان و آران و بیدگل در حسینیه بیت العباس (ع) اظهارکرد: دولت باید با اولویت قراردادن معیشت کارگران تمام بدهی‌های تامین اجتماعی را پرداخت کند تا حقوق‌های آنها همسان سازی شود.
 
وی با بیان اینکه کارگران نان آور کشور هستند، افزود: نان ملت 80 میلیون نفری ایران از تلاش کارگران تولید می‌شود زیرا اگر آنها در پالایشگاه‌ها و زمین‌های کشاورزی و کارخانجات کار نکنند کسی پول در نمی‌آورد.
 
نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خطاب به کارگران تصریح کرد: شما جمعیت 10 الی 15 میلیون نفر کارگری با کارکردن، مالیات می‌دهید تا حقوق رییس جمهور و معلم از تلاش شما پرداخت شود بنابراین ملت نان خور شماها هستند.
 
وی با بیان اینکه باید حق و حقوق کارگران داده شود، گفت: یک پزشک الان با مالیات کارگران در دانشگاه‌ها رایگان تحصیل و در بیمارستان آنها کار می‌کند ولی حقوق و درآمد آنها با کارگران تفاوت زیادی دارد.
 
جلودارزاده اظهار کرد: در ایران همه حق درمان دارند و بر اساس آن دولت و مجلس بودجه حق درمان عمومی را می‌دهند ولی کارگران هزینه درمان‌شان را با پرداخت بیمه خودشان می‌دهند و حتی بیمارستان‌های تامین اجتماعی با پول آنها ساخته می‌شود.
 
عضو فراکسیون امید مجلس خاطرنشان کرد: زمانی که مدیریت تامین اجتماعی را به سعید مرتضوی دادند من کاملا مخالف بودم و در مصاحبه‌ای اعلام کردم که این مجموعه کارگری است و یک مدیر کاربلد می‌خواهد که دلش بسوزد.
 
جلودارزاده افزود: کارگران، صاحب تامین اجتماعی هستند. مدیری که می‌گذارید مسوول است، ولی الان پس از تحقیق و تفحص تنها چند ضربه شلاق برای کسی که اموال تامین اجتماعی را لت و پار کرده است صادر می‌شود!
 
نماینده مردم تهران در مجلس افزود: اصل دین اسلام حق الناس است، مال مردم خوری حق الناس است ولی وقتی با مسائل کارگران مواجه می‌شویم این موضوع فراموش می شود.
 
جلودارزاده گفت: اگر حق مدافع داشته باشد هیچگاه شهید نمی‌شود و اگر غریب باشد شهید می‌شود به گونه‌ای که در دولت قبل سه هزار میلیارد اختلاس شد ولی کسی ککش هم نگزید.
 
وی با بیان اینکه این انقلاب بدون جامعه کارگری وجود ندارد، گفت: در روزهای انقلاب آنها با اعتصاب خود در کارخانجات و صنعت نفت موتور رژیم پهلوی را از کار انداختند و بعد از آنها شروع به بازساری کشور کرده و در دوران جنگ، هم سه شیفت مشغول کار بوده‌اند و هم با دشمنان کشور می‌جنگیدند.
 
وی گفت: جامعه کارگری 10 سال درگیر انقلاب بودند، 10 سال درگیر جنگ تحمیلی و 10 سال هم در حال سازندگی کشور بودند ولی تا کی باید منتظر باشند تا وضعیت آنها بهبود یابد.
 
این نماینده مجلس افزود: در هشت سال دفاع مقدس پول‌های تامین اجتماعی در خزانه بانک‌ها با سود سه یا چهار درصد ذخیره می‌شد ولی الان اگر یک کارگر وام بخواهد چقدر باید سود بانکی پرداخت کند؟
 
عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قانون کار که توسط دولت قبل به مجلس ارایه شده بود خوشبختانه در کمیسیون تلفیق مجلس رای نیاورد تا بدین نحو به کارگران ظلم نشود.
 
وی گفت: دولت روحانی در طول مدت مسوولیت خود انواع تهمت‌ها را شنیده است ولی با سکوت و کار خود توانسته کشتی درحال غرق شدن را نجات بدهد.
 
جلودارزاده تصریح کرد: روحانی جلوی دزدی‌ها را گرفته است و ما باید کمک کنیم که وضع را تغییر دهد تا دیگر کشور به دست نامحرمان و نااهلان نیفتد.
انتشار یافته: ۲
نا شناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
0
1
ما سراسرکارگران وبازنشستگان کشوربه حکم سعید مرتضوی که اموال بازنشستگان وکارگران را غارت کرده اعتراض داریم وقاضی این پرونده که درحق کارگران وبازنشستگان خیانت اشکار انجام داده ودرحکم این عنصرنا کارامد کوتاهی کرده باید در انظار جوابگوی باشد
نا شناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
0
0
ما سراسرکارگران وبازنشستگان کشوربه حکم سعید مرتضوی که اموال بازنشستگان وکارگران را غارت کرده اعتراض داریم وقاضی این پرونده که درحق کارگران وبازنشستگان خیانت اشکار انجام داده ودرحکم این عنصرنا کارامد کوتاهی کرده باید در انظار جوابگوی باشد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: