کد خبر: ۶۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۱۲ آبان ۱۳۹۵
و حالا بیش از دو سال از امضای این قرارداد می‌گذرد، قراردادی که مسئولان دانشکده معماری دانشگاه شهید بهشتی در به انجام رساندن مفاد تفاهم نامه‌ی آن در بهترین حالت مصرند تا در نهایت مرکز «مطالعات معماری روستایی» را در ابیانه ایجاد کنند.
 
و حالا سیدحسن میری، عضو هیأت علمی دانشکده معماری دانشگاه شهید بهشتی در این زمینه می‌گوید: در تفاهم‌نامه‌ای که بین دانشگاه شهید بهشتی و شورای روستای ابیانه به امضا رسیده است، تا کنون چند کارگاه آموزشی برای دانشجویان ارشد معماری دانشگاه شهید بهشتی در روستای تاریخی ابیانه برگزار شده است، همچنین یک سمینار با حضور ۳۰ دانشگاه کشور  در ابیانه برگزار شد و از سوی دیگر براساس این تفاهم‌نامه چند طرح و پروژه که باید در روستا اجرائی می‌شدند قرار است با همکاری دانشگاه در دستور کار قرار گیرد.
 
وی از جمله این طرح‌ها را ایجاد فضایی در بخش ورودی ابیانه به عنوان عوارضی، یک فضا در کنار موزه ابیانه و تبدیل حمام ابیانه به رستوران بیان می‌کند، اقداماتی که باید اجرائی شوند.
 
او با بیان اینکه به صورت موردی صحبت‌ها و مشورت‌هایی برای انجام این اقدامات با پایگاه میراث فرهنگی ابیانه به صورت مستمر و با توجه به شرایط مختلف انجام شده است، می‌گوید: قرار بود دبیرستان «مختلط» ابیانه که از چند سال پیش متروکه است از طرف شورای روستا به دانشگاه شهید بهشتی واگذار شود و با ساماندهی و تجهیز امکانات این دبیرستان، فضا برای دانشجویانی که برای انجام اقدامات پژوهشی وارد این روستای تاریخی می‌شوند، آماده شود.
 
«میری» با تأکید بر اینکه قرار است همه این اقدامات توسط دانشگاه شهید بهشتی انجام شود، بیان می‌کند: انجام برخی از اقدامات در دبیرستان «مختلط» نیازمند توجه‌های بیشتری از سوی شورای روستا و پایگاه میراث فرهنگی ابیانه است، این اقدام از مهمترین اقدامات در  دست انجام  با محوریت تفاهم‌نامه‌ی امضا شده است.
 
وی ادامه می‌دهد: براساس محور اصلی این پروژه که هسته اصلی آن؛ مطالعات روستایی است، قرار شد تا متخصصان معماری، روستایی و پژوهشی وارد کار شوند، تا مرکز «مطالعات معماری روستایی در ابیانه» ایجاد شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: