کد خبر: ۶۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۱ - ۱۱ آبان ۱۳۹۵
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) مجلس پس از بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان، به هر سه وزیر دولت اعتماد کرد.
نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه) به بررسی صلاحیت و برنامه های دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و در ادامه در جلسه نوبت بعدازظهر صلاحیت و برنامه‌های صالحی امیری و سلطانی‌فر وزرای پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان را بررسی کردند و در نهایت به هر سه وزیر اعتماد کردند.

پس از اظهارات نمایندگان مخالف و موافق و دفاع رییس‌جمهور و وزرا رای‌گیری برای سه وزیر پیشنهادی انجام شد که بر این اساس نمایندگان با ۱۵۷رای موافق ، ۱۱۱رای مخالف و  ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۷۴ رای اخذ شده به دانش آشتیانی اعتماد کردند.

در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش حشمت الله فلاحت پیشه نماینده کرمانشاه، اسدالله عباسی نماینده رودسر و سیدحسین نقوی حسینی نماینده ورامین به عنوان مخالفان و داوود محمدی، ابوالفضل سروش و مهدی شیخ نمایندگان تهران و غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت به عنوان موافقان به اظهار نظر پرداختند.

همچنین براساس رای گیری انجام شده، صالحی امیری با ۱۸۰ رای موافق، ۸۹ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی حسن نوروزی نماینده رباط کریم ، سید احسان قاضی زاده نماینده فریمان و مجتبی ذوالنوری نماینده قم به عنوان مخالفان و محمد بیرانوندی نماینده خرم آباد ، قاسم احمدی لاشکی نماینده نوشهر، محمدرضا تابش نماینده اردکان و محمد آشوری نماینده بندرعباس به عنوان موافقان به ایراد سخن پرداختند.

همچنین سلطانی‌فر با ۱۹۳ رای موافق، ۷۲ رای مخالف و ۹ رای ممتنع وزیر ورزش و جوانان شد.

در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، محمود شکری نماینده تالش، محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر و شهاب نادری نماینده پاوه به عنوان مخالفان و ابوالفضل موسوی نماینده یزد، مهدی مقدسی نماینده اراک، محمد نعیم امینی‌فرد نماینده ایرانشهر و پروانه سلحشوری نماینده تهران به عنوان موافقان به ایراد سخن پرداختند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: