کد خبر: ۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۴
مدیر کل آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش برای ورود به کاخانجات و پادگان‌ها به منظور آموزش کارگران و سربازان بی‌سواد اعلام آمادگی کرد.
گودرز شاهمرادی (مدیر کل آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش) گفت: در حال حاضر هزار و ۷۰۳ مدرسه فعال آموزش از راه دور داریم که قریب به هزار و ۹۰۰ دانش آموز به صورت نیمه حضوری و غیرحضوری در این مدارس تحت پوشش هستند.

وی با اشاره به اینکه این مدارس قابلیت خوبی برای افزایش نرخ پوشش تحصیلی در کشور دارند، خاطرنشان کرد: آیین نامه‌های گذشته محدودیت‌هایی را برای ورود افراد لازم التعلیم ایجاد کرده بود و این افراد اجازه نداشتند در این مدارس تحصیل کنند که این محدودیت در حال حاضر برداشته شده است.

محدودیت سنی برای ورود افراد به مدارس از راه دور وجود ندارد

مدیر کل آموزش از راه دور درباره اینکه چه کسانی می‌توانند؛ در این مدارس تحصیل کنند، اظهار داشت: دانش‌آموزان دارای معلولیت جسمی، دانش آموزان دارای بیماری‌های خاص و یا دانش آموزان متاهل، کودکان کار یا کسانی که امکان دسترسی به مدارس متوسطه اول و دوم را ندارند، می‌توانند به این مدارس ورود کنند، البته تایید نهایی ورود افراد به این مدارس توسط کمیسیون ادارات مناطق آموزش و پرورش انجام می‌شود.

وی با بیان این مطلب که هیچ محدودیت سنی برای ورود افراد به این مدارس وجود ندارد، گفت: به طور مثال فردی را داریم که علی رغم اینکه ۳۰ سال است ترک تحصیل کرده، اما از این طریق در حال آموزش است. در بازدید‌هایی که از این مدارس داشته‌ایم، متوجه شدیم که استقبال خانم‌های متاهل بیشتر از سایر گروه‌هاست.

۴ مدرسه فعال آموزش از راه دور با ۵۰۰ دانش‌آموز

شاهمرادی با اشاره به پوشش تحصیلی دانش آموزان ایرانی خارج از کشور توسط این مدارس، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴ مدرسه فعال در خارج از کشور داریم که در مجموع ۵۰۰ دانش آموز را تحت پوشش قرار داده‌اند.

وی از افزایش آمار جذب دانش آموزان ایرانی خارج از کشور در این مدارس خبر داد و گفت: در سال جاری توانستیم اجازه برگزاری امتحانات را با اعزام یک مدیر به منظور نظارت بدهیم.

شاهمرادی به تفاهم نامه با دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران اشاره و عنوان کرد: افراد بر‌تر و همچنین کسانی که ایده کارآفرینی دارند، برای عملیاتی کردن ایده‌شان، تسهیلاتی در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

مدیر کل آموزش از راه دور آموزش و پرورش همچنین به تفاهم نامه با نهضت سواد آموزی اشاره کرد و گفت: در این تفاهم نامه به مدارس اجازه داده شده که با اطلاعات رسمی برای دانش آموزان، پودمان آموزشی برگزار کنند و با آزمونی که نهضت سوادآموزی برگزار می‌کند؛ پس از دوره تکمیلی در این مدارس ادامه تحصیل دهند.

جزییات باسواد شدن زندانیان توسط آموزش و پرورش

وی به تفاهم‌نامه دیگر مرکز با سازمان زندان‌ها اشاره کرد و افزود: براساس این تفاهم نامه، ابتدا در زندان افراد واجدالشرایط مشخص می‌شوند و پس از آن یک نشست مشترک با آموزش و پرورش استان گذاشته می‌شود، پس از آن معلمانی که قرار است به زندانیان آموزش دهند، به زندان معرفی می‌شوند و برای آن‌ها کارت صادر می‌شود. از سوی دیگر زندان‌ها مکلف هستند؛ فضای مناسبی (کلاس درس) را برای زندانیان مشخص کنند.

شاهمرادی ادامه داد: زمان آموزش برای هر واحد درسی در مدارس آموزش از راه دور ۶ ساعت است؛ در حالی که در ابلاغیه به استان‌ها اعلام کردیم ساعات آموزش واحدهای درسی را افزایش دهند. همچنین کتاب‌های خودآموزی و سی دی‌های آموزشی در اختیار زندانیان قرار می‌گیرد و در زمان برگزاری امتحانات یک ناظر در زندان حضور پیدا خواهد کرد.

آمار باسواد شدن زندانیان، پایان سال تحصیلی اعلام می‌شود

مدیر کل آموزش از راه دور آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آمار باسواد شدن زندانیان از این طریق در پایان نیمسال دوم تحصیلی مشخص خواهد شد، عنوان کرد: در سفری که روز گذشته به استان مازندران داشتیم، مسئولان استان اعلام کردند که ۱۲۳ نفر از زندانیان از این طریق در حال تحصیل هستند. مدارس آموزش از راه دور این قابلیت را دارد که همه واجدان شرایط را در زندان‌ها آموزش دهد.

ورود به پادگان و کارخانجات برای آموزش

وی همچنین از اعلام آمادگی برای ورود به پادگان‌ها و کارخانجات و اصناف و آموزش به آن‌ها خبر داد و گفت: رجعت افراد پایین‌تر از دیپلم به زندان، بسیار بیشتر از افرادی است که بالا‌تر از دیپلم هستند. به طوری که رجعت افراد بالای دیپلم ۵ درصد و رجعت پایین‌تر از دیپلم ۹۵ درصد است.

قابلیت افزایش دانش‌آموزان تحت پوشش به ۱ میلیون نفر

شاهمرادی اضافه کرد: این آمادگی نیز وجود دارد که افراد تحت آموزش را از ۱۷۰۳ نفر را به ۱ میلیون نفر افزایش دهیم.

مدیر کل آموزش از راه دور آموزش و پرورش کیفیت بخشی به مدارس آموزش از راه دور، تبدیل تمام مدارس استیجاری به فضای تاسیسی و خریداری، ایجاد مکانیزمهایی برای بهبود شرایط نیروی انسانی شاغل در این مدارس برای ارائه خدمات بهتر و درجه بندی و استانداردسازی را از مهم‌ترین برنامه‌های مدارس آموزش از راه دور در سال جاری عنوان کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: