کد خبر: ۶۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵
رئیس اتحادیه لوازم خانگی آخرین وضعیت کارخانه‌های ارج، آزمایش و پارس الکتریک را تشریح کرد.
محمد طحان‌پور در نشستی خبری به آخرین وضعیت این سه کارخانه اظهار کرد: برخی افراد در بخش خصوص گام‌هایی را به منظور خرید کارخانه های ارج و آزمایش برداشته‌اند تا بتوان مجددا چرخه تولید آن‌ها را فعال کرد اما در مورد پارس الکتریک مشکلات بیش از این‌هاست چراکه دانش تولید و تکنولوژی محصولات آن فرق می‌کند و نیازمند سرمایه گذاری بیشتر است.

وی ادامه داد: این کارخانه‌جات باید ماشین آلات جدیدی را اضافه کنند چرا که با تولیدات قبلی، امکان رقابت وجود ندارد. در مجموع وضعیت فعلی این کارخانه‌ها همانند سایر کارخانه‌ها نیست وباید به مرور زمان مشکلات آن‌ها حل شود تا مجددا به چرخه تولید برسند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی رایزنی‌هایی با یک شرکت ایتالیایی در زمینه ماشین‌الات تولید لوازم خانگی انجام شده و این شرکت اعلام کرده که علاوه بر همکاری‌های مختلف تسهیلات ویژه‌ای را ارائه می‌کند. بنابراین می‌توانیم به منظور فعالسازی مجدد کارخانه‌های ارج و آزمایش به صورت اعتباری از تسهیلات ارائه شده بهره ببریم.

طحان‌پور در ادامه صحبت‌هایش به طرح جمع‌آوری کالاهای قاچاق در سطح شهر اشاره کرد و گفت: ابتدا مدتی به فروشندگان زمان داده شد تا نسبت به جمع‌آوری این کالاها یا تهیه فاکتور اقدام کنند اما از نیمه دوم مهرماه سال جاری به صورت جدی این طرح کلید خورد اما در زمینه ارائه فاکتور به فروشندگان با مقاومت‌ شرکت‌هایی همراه بودیم که فرار مالیاتی داشتند. ما در این طرح از خدمات پس از فروش و کارت‌های گارانتی تاکید داریم و امیدواریم اجرای این طرح در ادامه به وضعیت تولید کمک کند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر معضل کالاهای قاچاق و به ویژه لوازم خانگی قاچاق دپو شده عنوان کرد: در مجموع این طرح قدمی رو به جلو است اما اینکه کالاهای قاچاق در کجا مخفی و پس از آن به چه قیمتی به فروش می‌رسند مسئله دیگری است که باید برای حل آن اقدام کرد.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی ادامه داد: باید بدانیم که سیستم اجرایی فعلی درست و نیست برخی تصمیم گیرندگان بدون مشورت یا برگزاری جلسه در ارتباط با مسائل مختلف رای صادر می‌کنند. ما در همین رابطه پیش‌بینی می‌کردیم که طرح شبنم موفق نباشد و در عمل نیز همین اتفاق رخ داد. باید در زمان تصمیم‌گیری جوانب مختلف کار بررسی شود تا تصمیمی مطلوب و درست بگیریم.

 وی همچنین در مورد طرح کد شناسه برای لوازم خانگی و سایر کالا بیان کرد: ما به پلیس بازی تمایلی نداریم و از کد شناسه استقبال می‌کنیم اما باید این طرح در عمل به درستی انجام شود تا مشکلاتی که برای طرح شبنم با آن روبه‌رو شدیم دوباره روند کار را با ایراد روبه‌رو نکند.

طحان‌پور همچنین از برگزاری پنجمین نمایشگاه عرضه لوازم خانگی خبر داد و گفت: این نمایشگاه‌ نیز با محوریت کالاهای ایرانی و نیز در جهت مقابله با پدیده قاچاق برگزار می‌شود. در بحث مبارزه با قاچاق کالا اولویت با صنف لوازم خانگی بود و امیدواریم با جلوگیری از واردات و فروش کالاهای قاچاق چرخه تولید به نحو مطلوبی بچرخد.

وی افزود: در این نمایشگاه سه تا هفت درصد تخفیف لحاظ خواهد شد وبیشترین میزان سود در آن ۱۰ درصد است که هفت درصد آن مربوط به سود خرده فروشی و سه درصد به بنحکداری اختصاص می‌یابد. ۳۲ برند در این نمایشگاه‌ شرکت کردند و در مجموع ۶۰ درصد تولید داخل و ۴۰ درصد کالاها وارداتی و دارای شناسنامه‌اند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی با تاکید بر اینکه در حال حاضر عرضه بیش از تقاضا است، تصریح کرد: اگر خریداری نسبت به تضییع حق و حقوق خود و یا اعمال گران‌فروشی اعتراضی دارد می تواند شکایت خود را از واحدهای صنفی به اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی ارائه کند.

وی ادامه داد: تا پیش از این متخلفان و گران‌فروشان در حوزه لوازم خانگی به تعزیرات معرفی نمی‌شدند اما تصمیم گرفتیم از این پس مسئله مورد نظر در دستور کار قرار گیرد و متخلفان و گران‌فروشان در بحث لوازم خانگی به تعزیرات معرفی خواهند شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: