کد خبر: ۶۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۲ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵
معاون وزیر راه و شهرسازی:
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه‌های سازمان راهداری برای جابجایی زائران اربعین گفت: بلیت اتوبوس برای سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حداکثر دو برابر می‌شود.


صبح امروز داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به ورود ماشین آلات جدید راهداری اظهار داشت: در حال حاضر نیاز به ورود برندهای ماشین آلات راهداری داریم و معتقدم بخشی از این اشکالات به دولت برگردد.

وی با تاکید بر اینکه از فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای تولید ثروت در کشور استفاده کنیم ، گفت: امروز نیاز به وجود دستگاه‌های مدرن در حوزه راهداری داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سازمان راهداری نیاز به اقدامات با کیفیت دارد، گفت: از این پس با کارخانه‌هایی که با کیفیت بالا تولید دارند برای تهیه نیوجرسی راه‌ها مذاکره خواهیم کرد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تاکید بر اینکه کارگاه‌های زیرپله‌ای تولید ثروتی برای کشور ندارند، گفت: متاسفانه تولید برخی از تجهیزات راهداری متعلق به 60 سال گذشته است و شکل ظاهری آنها تنها شبیه گاردریل است.

کشاورزیان ادامه داد: بیش از 11 سال است که سازمان راهداری در حال نصب دوربین‌های نظارت تصویری و ثبت سرعت است و تاکنون 400 دوربین ثبت تخلف سرعت نصب شده که برخی از آنها به دلیل اختلافات با پلیس کار نمی‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر قراردادی برای تامین تجهیز 35 هزار کیلومتر راه و نصب 2 هزار دوربین ثبت تخلف سرعت امضا شده است ، گفت: از این پس اقدامات برای نصب دوربین‌های ثبت تخلف سرعت یکپارچه می‌شوند.

وی همچنین با بیان اینکه در کشورمان بیش از 2 هزار و 600 شرکت حمل و نقل مسافری وجود دارد ، گفت: برخی از این شرکت‌ها به صورت صوری فعالیت می‌کنند.

کشاورزیان با تاکید بر اینکه برخی از شرکت‌ها اتوبوسی در اختیار ندارند، گفت: بعضی از این شرکت‌های مسافری هم روزانه به بیش از 7 مسیر سرویس‌دهی دارند که از هر بار با یک ناو فعالیت می‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اصلاح آیین‌نامه تاسیس شرکت‌های مسافری گفت: با اصلاح آیین‌نامه جدید برای تاسیس شعبه شرکت‌های مسافری دیگر نیازی به ارائه اتوبوس نیست.

وی با تاکید بر اینکه در بخش شرکت‌های مسافری باید برندسازی کنیم، گفت: باید شرکت‌های مسافری در قالب برندهای معتبر ساماندهی شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه اگر شرکت‌ها کیفیت خود را به روز نکنند بازار را از دست می‌دهند ، گفت:‌ تمام شرکت‌های حمل و نقل مسافری باید در قالب چند برند معتبر فعالیت کننند.

وی همچنین درباره برنامه‌های حمل ونقل مسافران در ایام اربعین از طریق اتوبوس گفت: امسال 5 هزار دستگاه اتوبوس زائران اربعین را جابجا می‌کنند.

کشاورزیان با تاکید بر اینکه بر اساس میزان عرضه و تقاضا قیمت بلیت اتوبوس برای اربعین امسال دو برابر می‌شود، اظهار داشت: زیرساخت‌های حمل و نقل مسافری در مرز مهران برای ارائه خدمات برای مسافران و زائران کافی نیست .

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این که امسال برای ایام اربعین هیچ مشکلی در حوزه تامین سوخت نخواهیم داشت گفت: یکی از وظایف ما نگهداری و  بهسازی مسیرهای منتهی به مرز مهران و شلمچه است.

وی با بیان اینکه تا قبل از ایام اربعین سالن مسافری مرزی شملچه با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری می‌رسد ، گفت: باید گیت‌های تردد مسافران در پایانه‌های مرزی افزایش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در مرز مهران در ایام اربعین روزانه 250 هزار مسافر و زائر از این مرز تردد می‌کنند که باید خدمات در این ایام به مسافران افزایش یابد.

کشاورزیان ادامه داد: سال گذشته 62 زائران از پایانه مهران و 38 درصد از پایانه شملچه و چزابه تردد کردند.

وی ادامه داد: به دلیل ترددهای یک سر خالی با توافق‌های انجام شده قیمت بلیت اتوبوس در این ایام حداکثر دو برابر می‌شود.

پیمانکاران نسیه کار نمی‌کنند

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کاهش تخصیص بودجه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت:‌ از تابستان گذشته میزان تخصیص اعتبار به سازمان راهداری ناچیز بوده و معتقدم بهترین منبع برای نگهداری راه‌ها وضع عوارض بر بنزین و گازئیل است

وی افزود: اگر مردم این مبالغ ناچیز که پیشنهاد ما 100 تومان عوارض بر سوخت است را بپردازند به طور قطع عواید مالی آن نصیب آنها هم خواهد شد چرا که با بهبود وضعیت راه‌ها از استهلاک خودروها و مصرف بیش از اندازه بنزین جلوگیری می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: البته تاکنون دولت با پیشنهاد عوارض بر سوخت که مبلغ 100 تومان بر بنزین و گازوئیل است موافقت نکرده است.

کشاورزیان با بیان اینکه بر اساس مصوبه مجلس در خصوص خدمات دولتی باید 20 درصد عوارض بر گازوئیل وضع شود که 10 درصد برای سازمان و 10 درصد برای راه‌آهن است ، گفت: سال گذشته و امسال وضع این عوارض عملیاتی نشده است.

وی با تاکید بر اینکه برای نگهداری بیش از 200 هزار کیلومتر انواع راه در کشور باید 6 هزار و 500 میلیارد تومان سالانه بودجه در ا ختیار سازمان راهداری قرار بگیرد ، گفت: از این میزان بیش از 3 هزار میلیارد بودجه ملی و بیش از 3 هزار میلیارد دیگر بودجه استانی است.

کشاورزیان ادامه داد: سال گذشته از این میزان 20 درصدی نقدی و 20 درصد از اسناد خزانه و 20 درصد از یارانه قیر دریافت کردیم و امسال نیز این روند ما سال گذشته تکرار شد.

وی با بیان اینکه با اخذ عوارض بر سوخت می‌توان تا 5 هزار میلیارد تومان از این بودجه را تهیه کرد، گفت: بدهی ما به پیمانکاران در حال افزایش است و پیمانکاران دیگر نسیه کار نمی‌کنند.

کشاورزیان با تاکید بر افزایش بدهی پیمانکاران گفت: امروز بدهی سازمان به پیمانکاران چیزی حدود هزار و 700 میلیارد تومان است که بخشی از متعلق به بدهی‌های سال گذشته است و نمی‌توانیم بیش از این به پیمانکاران فشار بیاوریم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: