کد خبر: ۶۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۵ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول گفت:با گذشت حدود یک ماه از فصل پاییز و سرد شدن مناطق شمالی، کوچ پرندگان مهاجر از سیبری به زیستگاه های شمال خوزستان آغاز شده است.
فرهاد قلی نژاد افزود: مهاجرت پرندگان به سمت تالاب ها، بیشه زارها و حاشیه رودخانه های شمال خوزستان آغاز شده و تا اواسط آبان ادامه دارد. 
وی گونه های مختلف پرندگان مهاجر را شامل انواع مرغابی ،غاز،پرندگان شکاری شامل باکلان(قره قاز)،انواع اردک،کشیم و سایر پرندگان عنوان کرد و گفت:تعدادی از این پرندگان مهاجر در مسیر کوچ در رودخانه دز و نیز تالاب ها و میکروتالاب های شمال خوزستان توقف کرده و سپس به تالاب های شادگان، هورالعظیم و دیگر آب های گرم جنوب خوزستان مهاجرت می کنند. 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول بیان داشت: گونه های مختلفی از پرندگان مهاجر نیز تا پایان فصل سرما در زیستگاه های شمال خوزستان بسر برده و زاد و ولد می کنند. 
وی گفت: این پرندگان که آمارگیری از آنها در یک ماه آینده انجام می شود در زیستگاه های حاشیه رودخانه دز،بالارود،سخیری،دریاچه سد دز ،تالاب ها و میکروتالاب های حاجات، باقر، میانرود و زاویه ها و عباس آباد، پائیز و زمستان خود را سپری می کنند و فروردین آینده به مناطق سردسیر باز می گردند. 
پرواز گروهی پرندگان مهاجر در آسمان دزفول و بر فراز رودخانه دز در ساعات اولیه صبح و هنگام غروب چشم انداز زیبایی را بوجود آورده است. 
گونه هایی از پرندگان مهاجر برای یافتن غذا به سمت مزارع کشاورزی اطراف دزفول که در حال کاشت یا برداشت محصول هستند پرواز می کنند. 
در بوستان های ساحلی دزفول و نیز حاشیه رودخانه دز می توان گونه هایی از پرندگان آبزی و کنار آبزی را مشاهده کرد. 
برخی از این پرندگان همه ساله با طی هزاران کیلومتر برای زمستان گذرانی به منطقه شمال خوزستان مهاجرت می کنند. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: