کد خبر: ۶۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۴ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵
تیم ملی فوتسال بانوان کشورمان در حالی در طی روزهای اخیر میزبان نایب قهرمان جهان بود که فدراسیون فوتبال در اتفاقی تکراری و البته عجیب، ورود خبرنگاران و عکاسان خانم ورزشی به این رقابت دوستانه را ممنوع کرده بود.
سال گذشته بود که دختران فوتسالیست ایرانی با قهرمانی در رقابت های قهرمانی آسیا بر بام قاره کهن قرار گرفتند و افتخار بزرگی را نصیب ورزش کشورمان کردند. پس از کسب این موفقیت انتظارات برای حمایت بیشتر از این ورزش پرافتخار بالا گرفت. پوشش رسانه‌ای برای دیده شدن این دختران پرافتخار سرزمین، شاید یکی از حداقل‌ترین انتظارات باشد. تیم ملی دختران فوتسال، برای تکرار قهرمانی خود در قاره کهن به بازی های تدارکاتی بسیاری نیاز دارد تا با یک برنامه‌ریزی خوب در مسابقات آینده قهرمانی آسیا شرکت کند.

دیدارهای دوستانه تیم ملی روسیه و ایران چند سالی است که برگزار می‌شود. این بار ایران و در طی روزهای اخیر میزبان این دیدار دوستانه بود اما اتفاق جالبی و تکراری افتاد و آن این بود که خبرنگاران و عکاسان برای پوشش بازی دوستانه‌ی قهرمان آسیا و نایب قهرمان جهان نمی‌توانستند وارد سالن شوند و این دیدار را پوشش دهند. حتی خبرنگاران خانم نیز اجازه حضور برای پوشش خبری این دیدار را نداشتند.

ظاهرا دلیل ممنوع شدن ورود خبرنگاران و عکاسان ایرانی برای بازی دوستانه ایران و روسیه، بازیکنان فوتسال روسیه بوده‌اند که بدون پوشش اسلامی در داخل ایران بازی کرده‌اند، این در حالی است که عکس‌های این بازی در رسانه‌های روسی منتشر شده و حتما این مهم دلیل درستی برای عدم حضور خبرنگاران خانم ایرانی در این بازی نبوده است. البته دختران فوتسالیست ایرانی با پوشش کامل اسلامی مقابل روس‌ها بازی کرده‌اند. 

طی روزهای گذشته فدراسیون تنیس روی میز در اقدامی تحسین برانگیز برای نخستین بار در تاریخ ورزش بانوان کشور، بخش هایی از مسابقات دسته برتر تنیس روی میز بانوان را از طریق تلویزیون پوشش داد و گام موثری را برای بیشتر دیده شدن ورزش بانوان برداشت، اما اینکه فدراسیون فوتبال با چنین استدلال‌هایی مانع حضور خبرنگاران در محل مسابقه تیم ملی ایران می‌شود جای شگفتی دارد.

نکته جالب اینکه دومین بازی تیم های ایران و روسیه در حالی برگزار شد که بازیکنان روس با حجاب و مقنعه وارد زمین شدند. با این حال باز هم از ورود خبرنگاران، حتی خانم های خبرنگار برای پوشش این مسابقه ممانعت به عمل آمد تا باز هم سوالات بیشتری پیرامون مدیریت این دو بازی دوستانه توسط فدراسیون مطرح شود.

                                                        

     

بازیکنان روسیه در بازی دوستانه ایران و روسیه

عکس منتشر شده در رسانه های روسی از بازی ایران و روسیه
عکس منتشر شده در رسانه های روسی از بازی ایران و روسیه
عکس منتشر شده در رسانه های روسی از دیدار ایران و روسیه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: