کد خبر: ۶۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۱۷ مهر ۱۳۹۵
ترامپ در توجیه اظهارات رکیک خود درباره زنان ضمن عذرخواهی گفته است بیل کلینتون واقعا زنان را مورد آزار جنسی قرار داده و او به یاد دارد حرف هایی به مراتب بدتر را در زمین بازی گلف به زبان آورده است.


بار دیگر انتشار اظهارات خصوصی دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره زنان، جنجال ساز شد.

به گزارش قلم نیوز وب سایت واشنگتن پست دیروز فیلمی از اظهارات خصوصی این نامزد انتخاباتی را در کنار "بیلی بوش " – یکی از افراد خانواده بوش که یک مجری تلویزیونی بوده است - ، منتشر کرد که در آن ترامپ اظهاراتی رکیک درباره زنان و رابطه خصوصی اش با برخی از زنان از جمله یک زن متاهل با آب و تاب نقل می کند. 

این فیلم مربوط به سال 2005 است و در آن ترامپ توضیح می دهد که چگونه وقتی مردان در موقعیت ستاره بودن قرار می گیرند می توانند به راحتی با هر زنی که بخواهند رابطه جنسی برقرار کنند. 

انتشار این اظهارات دو روز مانده به برگزاری دومین مناظره زنده تلویزیونی دو نامزد اصلی انتخابات آمریکا، جنجالی گسترده به پا کرده است.

هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات و رقیب اصلی انتخاباتی ترامپ در صفحه توییتر خود با وحشتناک توصیف کردن اظهارات ترامپ نوشته است نباید اجازه داد فردی که چنین سخن می گوید به کاخ سفید راه یابد.

در پاسخ دونالد ترامپ گفته است این اظهارات خصوصی بوده و مربوط به سال ها پیش است و از جمله اظهاراتی است که ممکن است در رختکن ها بین مردها ردوبدل شود. 

او در عین حال با عذرخواهی از اینکه ممکن است عده ای از شنیدن این سخنان ناراحت شوند، گفته است از بیل کلینتون همسر رقیب انتخاباتی اش در زمین بازی گلف اظهاراتی به مراتب بدتر از  این را شنیده است.

ترامپ با انتشار ویدئویی 90 ثانیه ای درباره اظهاراتش گفته است او یک آدم کامل نیست و در عین حال این فیلم نشان دهنده شخصیت کامل او نیست. ترامپ گفت : من گفتم که اظهاراتم اشتباه بوده و  از این بابت عذرمی خواهم . 

ترامپ تاکید کرده است  هر کسی که او را می‌شناسد می‌داند که این حرف‌ها منعکس‌کننده شخصیت او نیست و او در یک سال گذشته  به نقاط مختلف کشور سفر کرده و درباره تغییر آمریکا حرف زده  و  این سفرها بیش از همه چیز او را هم تغییر داده است.

ترامپ با حمله به زوج سیاسی بیل و هیلاری کلینتون گفته است:" من چیزهایی احمقانه به زبان آورده ام. اما تفاوت بزرگی بین حرف و عمل دیگر افراد وجود دارد. بیل کلینتون به طور عملی  زنان را مورد آزار قرار داد و هیلاری کلینتون نیز به قربانیان خود حمله کرده و آنها را مورد اذیت و آزار قرار داده است."

او در خاتمه ویدئویش گفته است در روزهای آینده به ویژه در مناظره دومش با هیلاری کلینتون در روز یکشنبه (فردا) در این باره بیشتر صحبت خواهد کرد.

در جبهه جمهوریخواهان نیز انتشار این اظهارات بازتاب هایی داشته است از جمله پل رایان رییس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا گفته است از شنیدن این سخنان به شدت ناراحت شده است و کمپین انتخاباتی ترامپ باید کاری برای جبران این اشتباه انجام دهد. این شخصیت جمهوریخواه به عنوان یک راهکار پیشنهاد لغو کردن برنامه های انتخاباتی ترامپ در روز شنبه و عدم حضور ترامپ در سخنرانی انتخاباتی خود در این روز را پیشنهاد کرده است.

پس از انتقادهای گسترده از جانب جمهوریخواهان ترامپ مجبور شد در یک ویدئوی کوتاه 90 ثانیه ای درباره اظهاراتش توضیح دهد

جنجال انتشار فیلم

"میچ مک کانل" رهبر اکثریت جمهوریخواه سنای آمریکا نیز در واکنش، این اظهارات ترامپ درباره زنان را " نفرت انگیز و غیر قابل پذیرش تحت هر شرایطی " خوانده و تنها صدور یک بیانیه عذرخواهی از سوی ترامپ را برای جبران آن کافی ندانسته است. 

به عقیده برخی از ناظران انتخابات آمریکا، انتشار فیلم اظهارات جنجالی ترامپ یک ماه مانده به انتخابات 8 نوامبر می تواند از "سورپرایزهای ماه اکتبر" باشد و تاثیراتی جدی و منفی علیه کمپین انتخاباتی ترامپ و امکان رای آوری او در انتخابات آتی داشته باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: