کد خبر: ۶۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۱۴ مهر ۱۳۹۵
تجربه نشان داده که اصلاح طلبان با استفاده از کار تشکیلاتی خود، در مواردی می‌توانند صحنه‌آفرینی‌هایی از این دست را هدایت کنند.


 عباس سلیمی نمین گفت: اصولگرایان گاهی به صورت غیرتشکیلاتی جلسات را به‌هم می‌زنند. غیرتشکیلاتی است، زیرا اگر تشکیلاتی بود، باید با توجه به پیامدهای منفی آن، جلوی این کارها را می‌گرفتند.

اهم گفت‌وگو سلیمی نمین با روزنامه ایران را در ادامه بخوانید:

* همه می‌دانند که تجمع مقابل یک جلسه تبلیغاتی جناح مقابل، تبعات منفی دارد. یا کسی که اندکی عقل سیاسی داشته باشد، می‌داند که تعرض به خودروی آقای علی مطهری، به نفع او است. باوجود این، وقتی این وقایع تکرار می‌شود، نشان می‌دهد که اصولگرایان فاقد تشکیلاتی هستند که بتواند جلوی نیروهای خودمحور یا کم‌دان سیاسی را بگیرد. پیامدهای این اقدامات به حساب اصولگرایان نوشته می‌شود، درحالی که موافق آن نیستند.

*این امر، نشان دهنده ضعف تشکیلات است. زیرا پس از هر انتخابات، تشکیلات باید به ارزیابی عملکرد و برطرف کردن نقاط ضعف بپردازد، اما در اصولگرایان این امر دیده نمی‌شود. به‌همین دلیل است که از دهه شصت شاهد آن بودیم که در آستانه انتخابات، مسائلی رقم می‌خورد و در انتخابات اخیر هم، درباره آقای علی مطهری این اتفاق افتاد. اتفاقاً این امر اثبات می‌کند که اگر اصولگرایان تشکیلات می‌داشتند، نباید در سبد آقای علی مطهری تخم مرغ‌های فراوانی قرار می‌گرفت.

*عکس این داستان درباره اصلاح‌طلبان مصداق دارد. تجربه نشان داده که آنان با استفاده از کار تشکیلاتی خود، در مواردی می‌توانند صحنه‌آفرینی‌هایی از این دست را هدایت کنند. چنانکه در تحقیق درباره انصارحزب‌الله دریافتم که نیروهایی از سوی کارگزاران این جریان را هدایت می‌کرد تا بعضی کارها را علیه اصلاح‌طلبان انجام دهند. به عبارت دیگر، ضعف تشکیلات گاهی باعث می‌شود که دیگران بتوانند درون جریان اصولگرا کار تشکیلاتی بکنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: