کد خبر: ۶۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۷ - ۱۲ مهر ۱۳۹۵
یک چهره سیاسی اصولگرا می‌گوید: اگر قرار باشد در محافل مذهبی و حسینی موضوعات سیاسی را با بداخلاقی‌های امروز همچون توهین و دروغ و افترا و ... مطرح کنیم، قداست آن از بین می‌رود.
 محسن غرویان با تاکید بر لزوم عدم استفاده سیاسی از تریبون‌های مذهبی در ایام محرم گفت: سیاست موضوعی نسبی است، از همین رو سلیقه‌ها نیز متعدد و نسبی است. اگر ما بخواهیم محافل حسینی را با سیاست‌های روز جامعه مخلوط کنیم، شعائر حسینی نیز گروهی و نسبی و سلیقه‌ای خواهد شد و اثرات منفی برجای خواهد گذاشت. بنابراین به شکل کلی می‌توان به مسائل روز اشاره‌ای کرد اما اگر قرار باشد مسائل سیاسی گروه‌ها و احزاب مطرح شود، آن ارزش‌های کلی شعائر حسینی نیز زیر سؤال خواهد رفت.

این استاد حوزه افزود: نکته دوم این است که امام حسین (ع) برای شعائر اخلاقی به شهادت رسیدند، اما امروز مسائل سیاسی با بداخلاقی‌های زیادی همراه شده است. اگر قرار باشد در محافل مذهبی موضوعات سیاسی را با بداخلاقی‌های سیاسی امروز همچون توهین و دروغ و افترا و ... مطرح کنیم باعث خواهد شد ارزش‌های اخلاقی مورد نظر امام حسین (ع) نیز دستخوش تغییر قرار گیرد و قداست آن از بین برود. به اعتقاد من باید در محافل مذهبی بیشتر موضوعات اخلاقی مطرح شود.

این روحانی اصولگرا به مقایسه مداحان دیروز و امروز پرداخت و با انتقاد از بهره‌برداری‌های سیاسی از محافل مذهبی گفت: در گذشته مداحی مداحان ما با دانش و مطالعه و ایمان همراه بود، اما امروز متأسفانه روز به روز متکی به صوت و نشأت گرفته از احساس و خالی از علم و دانش کافی می‌شود و بعضاً به سیاسی‌کاری روی می‌آورند.

غرویان در پایان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز همواره به مداحان، بالا بردن آگاهی را توصیه فرمودند و به همین خاطر ما باید چنین آسیب‌هایی را معالجه کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: