کد خبر: ۶۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۵ - ۱۲ مهر ۱۳۹۵
قائم‌مقام وزیر کشور:
محمدحسین مقیمی در گردهمایی احزاب، تشکل‌ها و فعالان سیاسی استان سمنان اظهار کرد: احزاب باید مستقل و فعال بوده و دیدگاه‌های خود را آزادانه بیان و درباره همه مسائل کشور اظهارنظر کارشناسانه کنند.
قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه اگر احزاب در دولت گذشته، آزادانه عملکرد دولت را نقد می‌کردند، کج‌روی‌ها و اشتباهات تداوم نمی‌یافت افزود: امروز نیز اگر منصفانه و کارشناسانه به نقد عملکرد دولت بپردازند، مشکلات دوباره به آینده موکول نمی‌شود و اگر تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی اشتباهی صورت گیرد، مرتفع می‌شود.
نقد آزادانه احزاب کج ری های مدیریتی را به امروز نمی کشاند

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه نقد سازنده و به موقع مانع از کج‌روی می‌شود اضافه کرد: اگر با نقد درست و به‌هنگام مانع از تصمیمات مدیریتی اشتباه می‌شدیم، مشکلات به آینده موکول نمی‌شدند.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم در سه سال گذشته همه همت خود را به کار گرفته تا نشاط اجتماعی در جامعه ایجاد کند گفت: دولت فعالیت سیاسی احزاب و اظهارنظر آنها در خصوص مسائل کشور را حق طبیعی احزاب دانسته و از آن حمایت می کند.

مقیمی ادامه داد: دولت در سه سال گذشته به همه افرادی که برابر قوانین متقاضی تشکیل حزب بودند مجوز داده و از فعالیت سیاسی در چارچوب قانون دفاع کرده است. ضمن اینکه بستر را برای فعالیت مجدد خانه احزاب فراهم کرده است.

وی بااشاره به تعطیلی خانه احزاب در دولت قبل گفت: دولت در این چند سال بارها با برگزاری جلسات متعدد احزاب موافق و مخالف دولت را در زیر یک سقف جمع و مقدمات شروع فعالیت خانه احزاب را فراهم کرد.

حضور تؤامان سه جریان عمده اصلاحات، اصولگرا و اعتدالیون در ساختار نوین خانه احزاب

وی به آغاز به کار خانه احزاب در تهران و چند استان کشور اشاره و تصریح کرد: در نشست‌های مقدماتی خانه احزاب و در اساسنامه آن نیز بر حضور تؤامان سه جریان عمده اصلاحات، اصولگرا و اعتدالیون تاکید و مدیریت خانه احزاب به صورت دوره‌ای به همه آنها واگذار شده است؛ به طوریکه هر سه جریان همواره و در همه دوره‌ها در مدیریت خانه مشارکت دارند؛ چرا که مادامیکه ریاست خانه به یک جریان داده شده، نائب ریسی و منشی‌ها بین دو جریان دیگر تقسیم شده است.

رئیس ستاد انتخابات کشور خواستار حضور احزاب ایرانی در سمینارهای بین المللی شد و ادامه داد: احزاب سیاسی ایران باید با حضور در این سمینارها با احزاب دنیا آشنا شوند.

خانه احزاب در همه استان‌ها تشکیل می‌شود

وی از فعالیت خانه احزاب در چند استان خبر داد و گفت: خانه احزاب موظف شده که بستر ایجاد خانه احزاب در همه استان‌ها را فراهم کند.

مقیمی با بیان اینکه برخورد حذفی در رویارویی با احزاب در نگرش دولت وجود ندارد گفت: در انتخابات گذشته اوج حضور و فعالیت احزاب موافق و مخالف را دیدیم، اما با مدیریتی که شد و با رویکرد بی‌طرفانه دولت، خوشبختانه هیچ مشکلی در کشور هم بوجود نیامد.

معاون وزیر کشور به برگزاری افزون بر هزار همایش و گردهمایی و برنامه و نشست احزاب در انتخابات 7 اسفند اشاره کرد و افزود: از این بیش از هزار نشست سیاسی و انتخاباتی کمتر از پنج نشست آن هم به دلایلی برگزار نشد که یکی دو مورد آن به دلیل عدم حضور سخنران و مسائلی مشابه آن بود.

وی با بیان اینکه حتی یک درگیری و برخورد در این اجتماعات سیاسی بوجود نیامد گفت: در همه این نشست‌ها هیچگونه زد و خورد و یا مصدومیت و تلفات جانی نداشتیم و این اوج تجلی مردمسالاری در کشور بود.

مقیمی تشکیل یک مجلس قوی، تحصیل کرده و ورود چهره های جوان و متخصص به مجلس دهم را نتیجه این رویکرد اعتدالی و عقلانی برشمرد و گفت: مجلس دهم می تواند یکی از قوی ترین مجالس بعد انقلاب باشد.

مقیمی از فعال کردن احزاب به عنوان یکی از برنامه های دولت نام برد و گفت: در سایه احزاب قوی و فعال است که دولت قوی تشکیل می شود.

میز خانه احزاب را در انتخابات فعال کنند

قائم‌مقام وزیر با اشاره به ضرورت مشارکت بیشتر احزاب از احزاب سیاسی کشور و فعالان سیاسی خواست"میز خانه احزاب را در انتخابات فعال کنند.

وی با اذعان به اینکه دولت از فعالیت در چارچوب قانون همه احزاب قانونی و از جمله احزاب مخالف دولت حمایت می کند اضافه کرد: همین رویه سبب شده که امروز دیگر شاهد ممنوعیت و تعطیلی احزاب در کشور نباشیم.

مقیمی با بیان اینکه دولت به دنبال افزایش نشاط اجتماعی در جامعه است افزود: همه توفیقات دولت نتیجه اعتماد مردم به دولت و همراهی آحاد مردم با دولت است.

قائم مقام وزیر به برخی برجسته ترین دستاوردهای دولت اشاره و اظهار کرد: کاهش تورم از 43 درصد به 9درصد، افزایش رشد اقتصادی از منفی 6/8 به 4.4 درصد، خودکفایی در تولید گندم، کاهش نرخ بیکاری، اجرایی کردن طرح بزرگ نظام سلامت و بیمه بیش از 11 میلیون ایرانی، گشایش در ارت باط های بین المللی و...همه و همه دستاوردهای این دولت نتیجه اعتمادی است که مردم به این دولت داشتند و همه توان خود برای موفقیت دولت را به میدان آوردند.

وی از احزاب به عنوان چراغ راهنمای مردم و کشور یاد کرد و از احزاب سیاسی خواست عملکرد دولت را رصد و هر جا که جهت گیری ها را نادرست می دانند به نقد کارشناسانه بپردازند.

وی با بیان اینکه دولت همه نقدهای کارشناسانه را می شنود گفت: دولت خود را موظف به پاسخگویی به همه جامعه و از همه منتقدان می داند لذا از همه احزاب می خواهیم نقد منصفانه و کارشناسانه خود به دولت را دریغ نکنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: