کد خبر: ۶۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۹ - ۰۹ مهر ۱۳۹۵
جانشین کمیسیون مشترک همکاری های ایران و روسیه گفت که ایران در یک قدمی پیوستن به اتحادیه اوراسیا قرار دارد.
 مهدی محتشمی روز جمعه در نشست مشترک تخصصی بررسی مشکلات توسعه صادرات محصولات کشاورزی مازندران در ساری افزود : با الحاق جمهوری اسلامی ایران به اتحادیه ارواسیا ، بخش زیادی از مشکلات صادرکنندگان به خصوص تعرفه گمرکی برای صادرات کالا به کشورهای عضو حل می شود.
وی ادامه داد : بیشتر کشورهای عضو اتحادیه ارواسیا به خصوص روسیه ، بلاروس و ارمنستان از اعضای اصلی این اتحادیه با الحاق ایران موافق هستند. 
جانشین کمیسیون اقتصادی مشترک ایران و روسیه گفت که اگرچه به صفر رساندن تعرفه گمرکی بین ایران و روسیه از مطالبات صادرکنندگان است، ولی این کار بدون موافقت اتحادیه ارواسیا امکان پذیر نیست.
** آذر ماه ، دومین اجلاسیه ایران و روسیه در تهران 
محتشمی همچنین اعلام کرد که دومین اجلاسیه ایران و روسیه آذر ماه در تهران برگزار می شود. 
وی اضافه کرد : در این نشست نیز برای کاهش تعرفه گمرکی بین ایران و روسیه رایزنی خواهد شد.
نشست تخصصی بررسی مشکلات صادرات محصولات کشاورزی مازندران به روسیه امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ساری برگزار شد.
محمود واعظی ریاست کمیسیون مشترک همکاری های ایران و روسیه را بر عهده دارد و در عین حال جانشین فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی کشور در مازندران است .
اتحادیه اقتصادی اوراسیا ( Eurasian Economic Union ) از ابتدای ژانویه سال 2015 میلادی فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد .
این اتحادیه در حال حاضر از کشورهای روسیه ، بلاروس ، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان تشکیل شده است. 
مجموع مساحت کشورهای این اتحادیه بیش از 20 میلیون کیلومترمربع، جمعیت آن ها بیش از 180 میلیون نفر است .
با تشکل این اتحادیه ، بازار بزرگی در چارچوب قوانین سازمان تجارت جهانی ایجاد می شود، تجارت میان اعضا بهبود می یابد و تسهیلات بسیاری را در این زمینه برای کشورهای عضو به ارمغان می آورد. 
در چارچوب این اتحادیه، اعضای آن موافقت خود را با تردد آزاد کالا، سرمایه، نیروی کار و خدمات در مرزهای اوراسیا اعلام کرده اند.
اعضای اوراسیا همچنین اعلام کرده اند که سیاست مشترکی درزمینه انرژی، صنعت، کشاورزی و وسایل نقلیه خواهند داشت.
روسیه، بلاروس و قزاقستان، سه کشور پایه گذار پیمان اقتصادی اوراسیا پیش ا زاین اتحادیه گمرکی اوراسیا را در سال 2010 بنیان نهاده بودند. با عملیاتی شدن اتحادیه اقتصادی اوراسیا، مبادلات تجاری میان کشورهای عضو با سهولت بیشتری انجام خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: