کد خبر: ۶۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۰۸ مهر ۱۳۹۵
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: بانک صادرات ایران با پرداخت تسهیلات به بیش از ٢٥٠ هزار بازنشسته نقش بسزایی در تامین رفاه و این قشر دارد و در زمینه ارایه خدمات و تسهیلات به بازنشستگان کشوری عملکرد مطلوب و قابل تقدیری داشته است.
​محمود اسلامیان در یازدهمین همایش بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئولان صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد، افزود: در راستای حمایت از فرهیختگان و بازنشستگان کشور در آینده نزدیک 5000 میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک صادرات ایران در سراسر کشور به بازنشستگان پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: درگذشته سقف وام قرض‌الحسنه پرداختی به بازنشستگان، ٢٠ میلیون ریال بود که تنها به ٥٠ هزار بازنشسته پرداخت می‌شد اما با همکاری مدیرعامل جدید بانک صادرات ایران به منظور رفاه حال بازنشستگان این رقم افزایش یافته است.

اسلامیان ادامه داد: این همکاری نمادی از همگرایی و تعامل مجموعه‌های ذیربط محسوب می‌شود که امید است این روند کماکان استمرار یابد چرا که با وجود ساماندهی صندوق بازنشستگی کشوری همچنان مشکلاتی در حوزه بازنشستگان وجود دارد که امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق‌تر رفع شود.
وی گفت: خوشبختانه دولت فعلی نرخ تورم را کاهش داده و این موضوع سبب شده تا افزایش حقوق بازنشستگان در این سه سال اخیر متناسب با نرخ تورم شود، اما ضایعه سال‌های گذشته همچنان باقی است.
اسلامیان همچنین از تخصیص اعتبار 6000 میلیارد تومانی دولت به صندوق بازنشستگی خبر داد و گفت: کف حقوق بازنشستگان از ٧٥٠ هزار تومان به ٩٠٠ هزار و سپس به یک و نیم میلیون تومان افزایش یافته و ضریب ١٢ درصد لحاظ شده که امیدواریم این افزایش پلکانی حقوق، در سال‌های آینده هم ادامه یابد تا بدین طریق، کمبود سال‌های گذشته، جبران شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: