کد خبر: ۶۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۰۸ مهر ۱۳۹۵
دشمنان امید داشتند که به کشور ضربه بزنند اما در سال 95 اتفاقی نیفتاده و به جای ایران هراسی، آمریکا هراسی در دنیا رواج پیدا کرده‌است.
 حسن روحانی در شورای اداری استان قزوین با حضور هیئت دولت و مدیران کل استان قزوین گفت: وحدت و انسجام بین مسئولان استان سرمایه بسیار بزرگی بوده که سبب توسعه و موفقیت استان خواهد شد.

رئیس‌جمهور افزود: من با تجربه خود که بعد از انقلاب به این مهم دست یافتم، برای پیشرفت و تعالی راهی جز اعتدال وجود ندارد. این افراط و تفریط است که دنیای ما را خراب کرده، بنابراین مسیر ما باید مسیر تعادل باشد. افراط در مباحث سیاست داخلی در اندیشه و تفکر افراد بوده و در مسائل خارجی نیز همینطور است.

اهم سخنان رییس دولت به نقل از خبرگزاری ها به شرح زیر است:

- در انزوا بودن و قهر با کشورهای خارجی امکان پیشرفت وجود ندارد. شما باید به دنبال سرمایه و پیشرفت باشید و فناوری را وارد کشور کنید. از سال 60 تاکنون در جریان ریز مسائل هسته‌ای بوده‌ام اما زمانی مطمئن به غنی‌سازی شدم که یک سانتریفیوژ مشاهده کرده و با صنعت آن آشنا شدیم.

- ما از سال 68 در این وادی قدم گذاشتیم اگر سانتریفیوژ را از بیرون نمی‌آوردیم با تأخیر به پیشرفت می‌رسیدیم، غرب هم به این صورت پیشرفت کرده و علم را در ابتدا از مسلمانان آموخته است. نباید احساس کنیم همه کشورهای دنیا دوست و خیرخواه ما هستند و میانه‌روی در این حوزه مهم است.

- اعتدال می‌تواند در مسیر درست ما را به موفقیت برساند و باید با همفکری و مشورت کارها را پیش ببریم. در جلسات مشورتی و اقتصادی در موضوعات مختلف تسلیم نظر جمع می‌شوم. باید از عقل جمعی برای پیشرفت استفاده کنیم چرا که هر زمانی که در ستادها و دوران دفاع مقدس هماهنگی و مشورت بود موفقیت و هر جا که ناهماهنگی و غرور بود شکست می‌خوردیم. در سیاست خارجی و داخلی و در امور امنیتی مبنا بر این بوده که در مسیر اعتدال از عقلانیت و خرد جمعی و با امید به آینده پیش ببریم.

-خدا نیامرزد کسانی را که در قلوب مردم یأس و ناامیدی تزریق می‌کنند. ما باید به آینده و فرزندان و نسل جوان امیدوار باشیم و ناامیدی به معنای تسلیم شدن در امور است. گاهی اوقات در هنگام مشاهده برخی اخبار این امر روشن نیست که چطور می‌شود کسی که علاقه‌مند به اسلام و انقلاب است مرتباً یأس و ناامیدی را رواج دهد.

-تخریب و تضعیف دولت شرعاً حرام بوده و تخریب‌گران خاصیتی در جامعه ندارند . مردم ما فکور و آگاه هستند و در سال‌های گذشته زمانی که به سازمان ملل مراجعه می‌کردیم موضوع مباحث وضع انواع تحریم‌ها بود و همواره یک صدایی منحوسی بین صهیونیسم و استکبار جهانی در این زمینه وجود داشت. دشمنان امید داشتند که به کشور ضربه بزنند اما در سال 95 اتفاقی نیفتاده و به جای ایران هراسی، آمریکا هراسی در دنیا رواج پیدا کرده است.

-همه به آمریکا ایراد می‌گرفتند که چرا به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.اکثریت کشورها از تحریم ایران سخنی نگفته و به دنبال سرمایه‌گذاری در کشور بودند. این در حالی است که پیشرفت در گرو رقابت با دنیا محقق می‌شود.

- 75 درصد از عوامل تعطیلی کارخانه‌ها برای پیش از آغاز فعالیت این دولت بوده است. فناوری کهنه و غیر قابل رقابت مسیری نادرست بوده و کشور باید در بازارهای جهانی ورود کرده و با دنیا رقابت کند.

- باید با قاچاق مبارزه کنیم که این کار را هم انجام می‌دهیم اما ریشه آن کجاست؟ اگر جنس شما قابل رقابت باشد جلوی قاچاق گرفته می‌شود، ما فناوری می‌خواهیم و باید آن را وارد کنیم، مگر می‌شود بدون ارتباط با دنیا این کار را انجام دهیم، البته حواسمان جمع هست چرا که به اندازه کافی رقیب برای ایران وجود دارد.

- برخی از کارهایی که در پسابرجام انجام می‌دهیم دخل کمی دارند و برای برخی از کارها خرج کردیم تا بدین وسیله تولید نفت و غیره را به دوران قبل از تحریم برگردانیم.

- در این هشت ماه 800 هزار بشکه، 900 هزار بشکه نفت بیشتری تولید می‌کنیم که کار عظیمی است، در اواخر سال 93 و 94 کسی به شما نگفت گاز شما قطع می‌شود . داریم روی پای خود می ایستیم.

- در اشتغال باید بهتر کار شود، حرکتی خوبی در اشتغال شده چراکه قبل از دولت اشتغال خوب نبود.

- در استان به هر اندازه که امنیت، همکاری و تسهیلات بیشتری باشد موفقیت بیشتر حاصل می‌شود، هر سال 100 قانون دست و پاگیر در زمینه سرمایه‌گذاری را داریم حذف می‌کنیم تا یه مقدار وضعیت بهتر شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: