کد خبر: ۶۲۲۳
تعداد کل نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵
پرسش مهر رئیس جمهوری:
رئیس جمهوری در آغاز سال تحصیلی 96-95 پرسش مهر را اینگونه مطرح کرد: خشونت از کجا نشات گرفته و چگونه عده ای خشونت را می آموزند؟ در برابر خشونت چگونه می توان ایستادگی کرد و چگونه می توانیم جامعه ای داشته باشیم دارای رحمت نبوی؟ چگونه می توانیم جوامع منطقه و جهان را از خشونت برهانیم؟
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح شنبه در آئین آغاز سال تحصیلی جدید که در دبیرستان نمونه دولتی حضرت نرجس منطقه 6 تهران برگزار شد، این سوالات را از دانش آموزان سراسر کشور پرسید.
رییس جمهوری گفت: امروز روز بسیار مهمی برای سراسر کشور، دانش آموزان، دانشجویان، معلمان، اساتید، خانواده ها و همه آنهایی است که به دنبال آینده و توسعه کشور هستند.
روحانی افزود: بی تردید بزرگترین سرمایه ای که خدای متعال به ما عنایت کرده سرمایه منابع انسانی، پرورش نوجوانان و جوانان کشور است و مدرسه بزرگترین منبعی است که می تواند عالی ترین سرمایه را تربیت کند.
وی خطاب به دانش آموزان ادامه داد: شما باید به فکر آینده کشور، خانواده و خود باشید، بی ترید آینده کشور توسط علم، دانش، کار، کوشش و مهارت ساخته می شود. شما در آینده نزدیک مدیران و کارآفرینان این کشور خواهید شد و کشور به دست شما در مسیر تعالی و پیشرفت قرار می گیرد.
رییس دولت تدبیر و امید اضافه کرد: محیط مدرسه که باید محیط تعلیم و تربیت باشد باید در کنار تلاش خانواده ،جامعه و دولت بتواند به اهدافش دست یابد. مدرسه، جامعه، دولت و خانواده به تنهایی نمی تواند به این اهداف دست یابد. اما اگر این چهار بخش دست به دست هم دهند آینده کشور به بهترین شکل ساخته خواهد شد.
روحانی اظهار داشت: برای اینکه محیط مدرسه ما محیط علم، دانش و پیشرفت باشد باید محیط اخلاق، میانه روی، اعتدال و تدبیر در مراکز آموزشی حاکم گردد و مدرسه باید محیط اوهام، خرافات و خشونت نباشد.
وی با تاکید بر اینکه کلاس درس باید کلاس احترام باشد، گفت: کودکان و نوجوانان ما باید از روز نخست زندگی در خانه و خانواده و سپس مدرسه و بعد در جامعه شاهد احترام به شخصیت خود باشند.

نبود اخلاق هم نوعی خشونت است
رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با یادآوری این موضوع که امروز خشونت، مشکل بزرگ در منطقه و جهان است، افزود: شما امروز در یک محیط امن، درس و کلاس خود را در مدرسه آغاز می کنید اما در همسایگی ما عراق، سوریه، یمن و کشورهای دیگر منطقه و کنار ما مدارس ویران شده دارند، دوستان و دانش آموزان آنها به خاک و خون کشیده شده اند و معلمان فرصت تعلیم و تربیت را از دست داده اند.
روحانی اضافه کرد: باید بدانید خشونت تا چه اندازه می تواند محیط اجتماعی، جوانان، نوجوانان و آینده کشور را تهدید کند، خشونت تنها جنگ و ترور نیست؛ بی احترامی به یکدیگر، نبود اخلاق برادری، خواهری و دوستی هم، نوعی خشونت است.
وی با بیان اینکه محروم کردن نوجوان از مدرسه و تحصیل و وادار کردن کوکان و نجوانان به کار پر زحمت هم خشونت است، ادامه داد: رفتار داخل خانه خارج از چارچوب اخلاقی و دینی نسبت به کودکان و نوجوانان نیز خشونت به شمار می رود.
رییس جمهوری تصریح کرد: مهم این است خشونت و بی اخلاقی از کجا آغاز می شود و چگونه عده ای خشونت را می آموزند و چه راهی برای ما در مبارزه با خشونت وجود دارد تا کشور، منطقه و جهان از خشونت آسوده شود. 
روحانی یادآور شد: پیامبر(ص) ما پیامبر رحمت است؛ چگونه می توانیم از رحمت اسلامی و نبوی استفاده کنیم؟
انتشار یافته: ۷
کامران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
2
2
خیلی عالیبود
بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
1
2
خشونت از بی پولیو نداریو نشات میگیره.
بینام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
0
3
خشونت از حقوق کم اقای روحانی شوهرم 17 سال خدمت داره زیر یک ملیون حقوق میگیره واقعا دردناکه دنیای به این اقتصاد گرونی واقعا سخت با بچه مدرسه اییی. سرنماز توی مدرسه از خداش خاسته خدایا به پدرم کمک کن یه ماشین خوب بخره واقعا قلبم ازتو شکست که چه دنیایی. اقای روحانی از شمادرخاست دارم به حقوقها رسیدگی بشه بزارید مردم دعا گویتان باشن. با توکل به خدا
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
1
1
خیلی از سوال ها را ننوشته است
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
0
0
ععععععععععاااااااااااااااااااااااااالللللللللللللللللللللللللیییییییییییییییییییییییییی ببببووود
سعید زایری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
0
0
اقاي روحاني بيا مدرسه هاي اهواز را ببین اگه گریه نکردی بحالمون نفت زیر پامونه میز صندلی نداریم
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
0
0
اقای روحانی شما باید به فکر بدبختی مردم باشید تا انها هم بتوانند از خوشونت به یکدیگر فاصله یابند
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: