کد خبر: ۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
چند خبر هنری؛
همایش هنر معاصر ایران و جهانی شدن در بخش علمی هشتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر 4 اسفندماه در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می شود.
این همایش با سخنرانی محمد ابراهیم جعفری هنرمند نقاش و استاد دانشگاه در بخش علمی هشتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر برگزار خواهد شد.
بخش علمی هشتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر که با ارائه 125 مقاله از سوی هنرمندان و پژوهشگران همراه بود؛ پس از ارزیابی آثار 42 مقاله را برای ارائه در بخش همایش جشنواره انتخاب کرد.
به گزارش روابط عمومی هشتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر، این همایش با موضوعات تجربه های نو در هنر معاصر ایران، هنر معاصر ایران در پارادوکس محلی گرایی و جهانی گرایی، هنر ایران در عصر رسانه های جدید، هنر ایران در بازار بین المللی هنر، هنر ایران در جشنواره ها و رویدادهای جهانی هنر، هنر ایران در انجمن ها و اتحادیه های بین المللی هنر و هنر ایران در مطالعه تطبیقی با هنر منطقه ای غرب آسیا و کشورهای همسایه؛ برگزار می شود و مقالات برگزیده آن در قالب کتاب منتشر خواهد شد.
این همایش به دبیری محمدرضا مریدی سه شنبه 4 اسفندماه برگزار می شود و ورود برای عموم علاقه مندان آزاد است.
بازدید رایگان از موزه هنرهای معاصر تهران که این روزها میزبان نمایشگاه آثار گنجینه موزه در کنار آثار هنرمند فقید فریده لاشایی است، از دیگر بخش های این همایش است.

** نمایشگاه تصویر سال در خانه هنرمندان 
بخش اول نمایشگاهی جشن تصویر سال در نگارخانه های خانه هنرمندان برپا شد. 
از موضوع های تصاویر این نمایشگاه می توان به برجام، شادی پس از توافق هسته ای، درگذشت هادی نوروزی، عزاداری های محرم، برنامه خندوانه و ... اشاره کرد. 
به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان، افتتاحیه بخش دوم نمایشگاهی جشن تصویر سال شامل عکس های موبایلی، گربه های ایرانی، ایران ما، کارتون های مطبوعاتی و مالتی مدیاها، یکشنبه 3 اسفند، ساعت 17 در نگارخانه استاد نامی افتتاح خواهد شد. 

** تقدیر از فعالان و پیشکسوتان عرصه مد و لباس 
فعالان و پیشکسوتان مد و لباس اسلامی ایرانی در افتتاحیه پنجمین جشنواره مد و لباس فجر تقدیر می شود. 
به گزارش روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، مسئولان برگزار کننده این جشنواره در نظر دارند به منظور ارج نهادن به مقام والای پیکسوتان و تقدیر از زحمات ایشان و با هدف معرفی توانمندی های حوزه مد و لباس اسلامی ایرانی به مخاطبان و آحاد جامعه از تلاش های فعالان این حوزه، در افتتاحیه پنجمین جشنواره مد و لباس فجر تقدیر و تشکر به عمل آورند. 
مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره مد و لباس فجر 10 اسفندماه با حضور شخصیت های کشوری، مسئولان و دست اندرکاران و فعالان این حوزه با حضور اصحاب رسانه برگزار می شود. 
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت www.iranmode.com مراجعه کنند. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: