کد خبر: ۶۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۵
مهدی چمران :
رئیس شورای شهر تهران با اعلام بررسی مدارک واگذاری املاک شهرداری به افراد خاص توسط نمایندگان دادستانی، گزارش منتشره سازمان بازرسی درباره واگذاری ملک به اعضای شورا را دروغ خواند.

مهدی چمران درباره اقدامات شورای شهر تهران در خصوص واگذاری املاک توسط شهرداری به افراد خاص گفت: ما بیشتر و زودتر از همه به این ماجرا ورود می‌کنیم؛ زیرا کارمان همین است، اگرچه طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران رای نیاورد، اما من یک طرح دو فوریتی را با عنوان بازرسی و نظارت پبشنهاد دادم که در زمره وظایف شورای شهر است.

وی ادامه داد: ما نگران آن بودیم که بگویند؛ تحقیق و تفحص توسط شورا در قانون نیست و از طرف فرمانداری این طرح رد شده و وقت ما گرفته شود.

چمران با اشاره به اینکه دوستان ارائه کننده طرح تحقیق و تفحص از شهرداری با طرح بررسی و نظارت موافق نبودند، اظهار کرد: البته در نهایت یک فوریت نظارت و بررسی رای آورد و ما این کار را دنبال می‌کنیم. ما پیش از سازمان بازرسی به مساله ورود کرده و براساس درخواست ما دادستانی نیز به موضوع ورود و کار خود را به سرعت شروع کرده است.

چمران با بیان اینکه نام برخی اعضای شورای شهر در گزارش سازمان بازرسی درباره واگذاری املاک شهرداری آمده است، خاطرنشان کرد: هرچند که این موضوع دروغ بوده، اما دلیل رد طرح تحقیق و تفحص از شهرداری نیز این مساله بود که افرادی که نامشان در این گزارش آمده نمی‌توانند، درباره خود به تحقیق و تفحص بپردازند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه روز چهارشنبه نمایندگانی از دادستانی در شورای شهر حضور داشته و مسائل و مدارک را بررسی کردند، بیان کرد: شنیده‌ام می‌خواهند در مدت کوتاهی به نتیجه برسند که امیدوارم این مهم انجام پذیرد.

وی با تاکید براینکه طرح بررسی و نظارت شورای شهر به کمیسیون‌ها رفته است، اظهار کرد: درصدد هستم؛ تیمی را متشکل از کمسیون نظارت و افرادی از طرفین تشکیل دهم که بالطبع افرادی که نام آنها در گزارش منتشر شده بود؛ نمی‌توانند در آن شرکت داشته باشند. این تیم درکنار یا با هماهنگی سازمان بازرسی اقدام خواهد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: