کد خبر: ۶۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۶ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۵
پیرموذن:
نماینده پیشین اردبیل در مجلس با تشریح دستاوردهای پیوستن ایران به (FATF) و با انتقاد از هجمه‌های ایجاد شده، گفت: هربار که دولت از منافع بین‌المللی کشور دفاع می‌کند، امواج مسموم کانون‌های مرموز به جریان می‌افتد.

کمال‌الدین پیرموذن در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با انتقاد از هجمه‌های ایجاد شده علیه دولت به‌دلیل پیوستن ایران به گروه ویژه اقدام مالی (FATF) اعلام کرد: در دنیای امروز مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، یکی از گام‌های خطیر و ضروری برای مبارزه با فساد است و حل مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور، در گرو مبارزه با عموم جلوه‌های فساد مالی و اقتصادی و ارتقای روابط بین‌المللی نظام مالی و اقتصادی ایران اسلامی است.

او گفت: با جذب سرمایه‌گذاری خارجی، در فرصت طلایی پساتحریم، هم می‌توان مشکلات مالی پروژه‌های زیربنایی و اساسی کشور را برطرف کرد و هم حتی بسیاری از مشکلات سیاسی و اجتماعی را می‌توان برطرف کرد.

این نماینده پیشین مجلس یادآور شد: در عصر شتاب تاریخ، راهی جز تعامل با گروه ویژه بین‌المللی اقدام مالی برای توسعه اقتصادی که جلوه کمّی توسعه است، باقی نمانده است. توسعه سیاسی، جلوه کیفی توسعه نیز، در گرو مبارزه با فساد اقتصادی و پولشویی و فاصله طبقاتی قابل تحقق است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم با بیان این‌که رکود و بیکاری معضلی جدی و بحران‌ساز است، خاطرنشان کرد: راهی جز مشارکت آحاد مردم ایران و جذب سرمایه‌گذاری سرنوشت‌ساز خارجی با حسن اجرای قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم، به‌منظور خروج نام ایران از فهرست کشورهای با سیستم مالی پرریسک که اقدام مالی بین‌المللی علیه آنها باید صورت پذیرد، در اقتصاد کشور باقی نمانده است.

او با انتقاد از افزایش فاصله طبقاتی، گفت: گروهی زیاد شرمنده نان شب  زن و بچه‌های خود هستند، حاشیه‌نشینی که از توزیع نشدن خوب ثروت و محدودیت منابع مالی و نبود عدالت اجتماعی حاصل می‌شود، در جوامع شهری به طرز گسترده‌ای افزایش یافته است. بیکاری و فقر خانمان‌برانداز است و علاج این دردها و آلام ملت بزرگ ایران در گرو بهبود روابط بین‌المللی بانک‌های ایرانی، با تعامل با گروه ویژه اقدام مالی و تغییر تعیین‌کننده سیاست‌های اقتصادی غیرمولد و پولی و بانکی کشور به سیاست‌های پیشروانه شفاف علمی و تولیدمحور مورد تاکید در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

این نماینده پیشین مجلس با تاکید بر این‌که باید با همکاری اتحادیه بین‌المللی مبارزه با پولشویی، دروازه‌های اقتصاد کشور را به‌روی جهانیان باز کنیم، یادآور شد: از اقتصاد دولتی بکاهیم و برای رقابتی کردن فضای اقتصادی ایران به‌جای نفت به مردم تکیه و از ذخایر دانش، توان، آگاهی، سرمایه و تجربه آنان (داخلی و خارجی) بهره‌ گیریم.

او گفت: باید با پرهیز از لاف و گزاف‌گویی‌های غیرواقعی و دل آزار از وضعیت جامعه، به‌منظور از خروج از رکود، حقایق را بیان کرد. مبارزه قاطع با فساد مالی و اقتصادی و پولشویی، موجب امید و آرامش خاطر ملت و چهره مثبت و موجه ایران، در عرصه جهانی را افزایش می‌دهد.

پیرموذن تخریب، خشونت، افراطی‌گری را سم مهلک پیشرفت کشور دانست و گفت: علم‌گریزی، قانون‌گریزی، عدالت‌گریزی، سلامت‌گریزی کانون اصلی بحران‌آفرینی برای اقتصاد ایران است. هربار که دولت در راستای وظایف قانونی خویش و برای دفاع از منافع و ملک در سطح جهان اقدام می‌کند، امواجی مسموم از کانون‌های مرموز علیه نهاد دولت به جریان می‌افتد.

او آخرین نمونه این جریان مشکوک را واکنش افتراگونه برخی عناصر که همواره هنری جز مسئله‌آفرینی برای نظام و دولت و غوغاسالاری در کشور ندارند، نسبت به اجرای قانون مبارزه با تامین مالی تروریسیم عنوان کرد و یادآور شد: اجرای قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم و پولشویی، بازآفرینی امید و نشاط ملی، جذب مشارکت حداکثری مالی بخش خصوصی داخلی و خارجی، رگ حیاتی استراتژی توسعه کشور است که می‌بایست بجد پیگیری و به سرانجام برسد.

پیرموذن در پایان خاطرنشان کرد: مردم شریف ایران رمز برخی مواضع غیراصولی و جسورانه خسرآن‌آور برای منافع ملک و ملت علیه دکتر روحانی و دولت برآمده از اراده ملت را می‌دانند. دولت نباید بازی قدرت را به این جریان مشکوک ببازد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: