کد خبر: ۶۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
داوری که قبول نکرد به ایران بیاید، چرا باید برای ما قضاوت کند؟
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به مصدومیت بازیکنان در چین، تاکید کرد: با این مصدومیت‌ها مشخص شد اظهاراتم برای برگزاری اردو در پیش از فصل درست بوده است. او هم‌چنین از داوری‌ها و نوع سوت زدن‌های‌شان در دو دیدار اخیر به شدت انتقاد کرد.


کارلوس کی‌روش پس از ورود تیم‌ ‌ملی فوتبال به ایران، در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: خیلی زودتر از آن چیزی که من فکر می‌کردم متوجه شدیم که مدعیان این گروه ازبکستان، کره جنوبی و ایران هستند. این به این معنی است که بازی بعدی ما که مقابل ازبکستان است و بعد از آن که به مصاف تیم‌ ‌ملی کره جنوبی خواهیم رفت بازی‌هایی هستند که ما باید برای زندگی‌مان بازی کنیم و هر آنچه که در توان داریم در آن دو بازی بگذاریم.

سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران ادامه‌ داد: درباره بازی با تیم‌ ‌ملی فوتبال چین باید بگویم که این بازی یک مزه بسیار بدی در دهان ما است، زیرا می‌توانستیم و باید سه امتیاز بازی را کسب می‌کردیم و فرصت کسب سه امتیاز را هم داشتیم، اما راجع‌ به این موضوع  زمانی می‌توانیم قضاوت کنیم که تیم‌های دیگر هم در چین بازی‌های خودشان را انجام دهند. در آن زمان است که می‌توانیم بگوییم که ما چه کاری را انجام داده‌ایم، ولی ما فرصت پیروزی داشتیم.

وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه در دیدار مقابل چین ما شاهد مصدومیت چند بازیکن بودیم. پژمان منتظری، اشکان دژاگه،  وحید امیری و چند بازیکن دیگر هم با مصدومیت‌هایی مواجه بودند. این به این معنا است که من کاملا درست می‌گفتم وقتی درخواست دادم اردوهای آماده سازی پیش فصل برگزار شود، حرف من صحیح بود. این مصدومیت‌ها بر صحبت‌های قبلی من صحه می‌گذارد.

کی‌روش گفت: مساله دیگری که  دغدغه‌ من است، این است که عملکرد داوران جوان و بی تجربه در دو بازی گذشته محرز بوده است. داورانی که نشان دادند در مقابل بازیکنان تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران به راحتی از کارت زرد استفاده می‌کنند. متاسفانه ما چندین کارت زرد دریافت کردیم و این مساله‌ای است که من را به فکر برده است.

وی  ادامه‌ داد: مساله پنجمی که می‌خواهم بگویم این است که متاسفانه بعد از 34 سال که من در فوتبال هستم، گاها اتفاقاتی رخ می‌دهد که من را به شدت و عمیقا شگفت زده می‌کند. آقای بنجامین ویلیامز که در مسابقات جام ملت‌های استرالیا داور دیدار ما بود  که آن اتفاقات رخ داد، همان سازمان و همان ارگانیزیشن این داور را به عنوان داور ایران مقابل ازبکستان انتخاب کرده است.

سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در بخش دیگری صحبت‌هایش، ‌اضافه کرد: البته ویلیامز انتخاب شده بود که برای مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به ایران بیاید که قبول نکرد و الان برای دیدار ایران و ازبکستان انتخاب شده است تا به ازبکستان برود و دیدار تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران برابر ازبک‌ها را قضاوت کند. داوری که قبول نکرده بود به ایران بیاید، الان پذیرفته تا به ازبکستان برود تا دیدار ایران برابر ازبکستان را قضاوت کند. اگر این داور  با شهامت و با شخصیتی بود او باید در همه جای دنیا حتی کره ماه هم بتواند قضاوتش را به راحتی انجام بدهد. اگر این طور نیست سوال‌هایی وجود دارد که مسئولان باید پاسخ آنها را بدهند. البته ما یک نایب رییس AFC داریم که آقای علی کفاشیان هستند. من نمی دانم که ایشان چه کاری انجام می‌دهند؟ احتمالا کفاشیان بتوانند پاسخ‌هایی برای ما داشته باشند و کمک‌های به تیم‌ ‌ملی انجام بدهند.

وی افزود: مشکل دیگری  که با آن مواجه هستیم این است که بازی‌های دوستانه مان را یک به یک از دست می‌دهیم به خاطر این که نمی دانیم دیدار ایران برابر سوریه در کجا قرار است برگزار شود. من فقط یک سری سوالات را مطرح می‌کنم و نمی‌خواهم به کسی بی احترامی کنم، اما برای مثال چند آدم بی مسئول بدون هیچ گونه هماهنگی چند ماه قبل در سفارت عربستان کارهای خود مختارانه و ناپسند را انجام دادند و هیچ لطمه شخصی و جانی به کسی وارد نشد، اما AFC بعد از آن ایران را به شدت تنبیه کرد و اجازه نداد ایران مقابل تیم‌های عربستانی میزبانی کند، اما الان می‌گویند بازی ایران مقابل سوریه در کشور لبنان برگزار شود. کشوری که سه سال قبل در زمان حضور تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در  آن جا بمبگذاری شد. قرار بود تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران برای صرف شام به سفارت ایران در لبنان برود که در همان ظهر آن روز در مقابل سفارت بمب گذاری شد، حال واقعا جای سوال دارد. آقای کفاشیان  که نایب رییس AFC هستند چه کاری برای فوتبال ایران انجام می‌دهد؟ زحمات بی‌شماری کشیده شد، عرق‌های زیادی ریخته شد که نتیجه‌ آن این شد آقای کفاشیان به عنوان نایب رییس AFC انتخاب شود. ما بودیم که کمک کردیم کفاشیان این پست را به دست بیاورد،  ولی ایشان در حال‌ حاضر برای ما چه کاری انجام می‌دهند؟

وی ادامه‌ داد: در انتها باید بگویم که متاسفانه اشکان دژاگه، پژمان منتظری و وحید امیری مصدوم شدند و مخصوصا نبود پژمان منتظری مشکل بزرگی برای ما در پست دفاع وسط است. ما نیاز به بازیکنان با تجربه درون زمین داریم و فرصت این که با انجام بازی‌های دوستانه تجربه لازم را به بازیکنان جوان بدهیم را نداریم. باید تمرکز خودمان را در دو بازی آینده مقابل کره جنوبی و ازبکستان داشته باشیم. فوتبال ایران باید بداند که این دو بازی برای ما حکم جام جهانی 2018 روسیه را دارد. دو الی سه هفته‌ آینده برای ما بسیار حائز اهمیت است و همه اهالی فوتبال ایران اعم از مربیان، باشگاه‌ها، مسئولان، باید کمک کنند، زیرا این دو بازی برای ما بسیار مهم است.

کی‌روش ادامه داد: البته بازی با تیم‌ ‌ملی فوتبال ازبکستان از اهمیت بیشتری برخوردار است و فقط با یک تمرین به ازبکستان می رویم، زیرا زمان‌های تمرینی آماده سازی گذشته مان را از دست داده‌ایم. اگر به خاطر داشته باشید، در دوره قبل رقابت بسیار حساسی برای صعود به جام جهانی میان ایران، کره جنوبی و ازبکستان وجود داشت. در حال‌ حاضر هم روی کاغذ این گونه به نظر می‌آید که داستان همین طور است. بازی با ازبکستان بسیار مهم است و اولویت اول فوتبال ایران در حال‌ حاضر باید همین بازی باشد. هیچ توقعی به جز حمایت 100 درصدی باشگاه‌ها، مربیان و بازیکنان از تیم‌ ‌ملی را نداریم و توقع ما حمایت و همکاری 100 درصد باشگاه‌ها و مربیان است. توقع داریم که آقای کفاشیان هم که نایب رییس AFC هستند، کار بیشتری برای ایران انجام بدهند.

سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در ادامه درباره انجام پروازهای تیم‌ ‌ملی به صورت اختصاصی‌ هم، گفت‌: اگر این گونه باشد بسیار خوب خواهد بود. ان‌شاء‌الله برای بازی با کره جنوبی هم همین گونه باشد.

او در  پایان سخنان خود در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی رخ می‌دهد که ایران به گل نمی‌رسد، در این باره توضیح داد: این موضوع فقط راجع‌ به ایران نیست. خیلی وقت ها تیم‌ها فرصت‌های بسیاری را به دست می آوردند، اما به گل نمی‌رسند. گاهی اوقات هم یکی، دو فرصت به دست می آورند اما به گل می رسند. فکر می‌کنم که در لحظات پایانی کمی عصبی عمل کردیم. این بهانه نیست، اما زمین هم به ما کمک نکرد. زمین خوب بود،  ولی بسیار نرم بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: