کد خبر: ۶۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۸ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
پیکر فرهنگ شریف ساعت ۹ صبح روز شنبه، ۲۰ شهریورماه از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تشییع می‌شود.
فرهنگ شريف سال 1310 در شهرستان آمل به دنیا آمد. از چهار سالگي تحت تاثير آموزش موسيقي به وسيله ي پدرش و نيز رفت و آمد بزرگان موسيقي به منزل آنها خصوصا عبدالحسين خان شهنازي برادر حاج علي اكبرخان شهنازي، موسيقي را فرا گرفت.

در سن دوازده سالگي نخستين تك نوازي خود را كه به صورت زنده از راديو پخش مي شد با موفقيت اجرا كرد و به دنبال آن در اغلب برنامه هاي گل ها به عنوان تك نواز آواز، خوانندگان برنامه را همراهي كرد. وی از بدوشروع برنامه گلها به همت زنده یاد داود پیرنیا و برنامه تکنوازان به همت استاد میر نقیبی با شیوه ای نو در نوازندگی تار، حضور داشت.

فرهنگ شريف در كارنامه هنري خود با خوانندگاني چون روح انگيز، تاج، غلامحسين بنان، شجريان، محمودي خوانساري، ايرج و ... هم نوازي داشته است و در چندین فستيوال بين المللي از جمله فستيوال موسيقي برلين توانسته است ساز تار را به خوبي به جهانيان بشناسد، فرهنگ شريف چند سالي را در دانشگاه هاي مطرح امريكا به امر آموزش موسيقي مشغول بود.

او نخستين هم نوازي را با خوانندگاني چون محمودي خوانساري، شجريان، اكبر گلپايگاني داشت و نخستين تصنيف اكبر گلپايگاني از ساخته هاي اوست.

فرهنگ شريف موفق به دريافت نشان درجه يك هنري ازدست سید محمد خاتمي رئيس جمهور وقت شده است.

در جشن چهاردهیمن سالگرد تاسیس خانه موسیقی در 22 مهرماه 1392 در تالار وحدت با حضور هنرمندان برجسته و مسئولین موسیقی از مقام هنری فرهنگ شریف تجلیل شد. 

وی اواسط مرداد ماه گذشته بود که برای بار چندم به دلیل جراحی و عارضه ریوی در یکی از بیمارستان های تهران بستری شد و در این فاصله نیز حال جسمانی وی نامساعد بود.
 پیکر فرهنگ شریف ساعت ۹ صبح روز شنبه، ۲۰ شهریورماه از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تشییع می‌شود.
منبع:خانه موسیقی ایران

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: