کد خبر: ۶۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۵ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
التهاب و عفونت اندام هاي بدن به علت بروز مشكلات خون رساني منجر به بروز بيماري كشنده اي موسوم به قانقاريا مي شود.
قلم نیوز: حميد قادري، جراح عمومي و رزيدنت فوق تخصص قلب و عروق افزود: قانقاريا، مجموع عفونت هاي اندام هاي بدن تجمع يافته اي است كه منجر به مرگ بخشي از بافت هاي بدن مي شود كه در بسياري از مواقع در اولين مرحله بيماري اندامهاي تحتاني را مورد هدف و تهاجم قرار مي دهد.

وي با اشاره به عوامل ضميمه اي بيماري قانقاريا و مهمترين عوامل تشديد آن تاكيد كرد: مبتلايان به ديابت، معتادان و همچنين بيماران مبتلا به نقص ايمني اصلي ترين گروهاي پرخطر ابتلا به قانقاريا هستند كه در اغلب اوقات موارد فوق خود نيز دربروز و تشديد و متاستاز اين بيماري نقش مهمي را ايفا مي كنند.

قادري همچنين اظهار داشت: تب بالا و سردي ناگهاني اندام ها، تغيير رنگ آنها به رنگ هاي كبود و تيرگي و نيز بوي عفونت از مهمترين علايم باليني (نشانه هاي بيماري) قانقاريا است كه در صورت تشخيص به موقع درمان آنتي بيوتيك بسيار قوي و در صورت عدم بهبود نيز جراحي و قطع عضو مبتلا صورت مي گيرد.

اين متخصص جراحي عمومي در خصوص توجه به عدم بهبود زخم هاي عميق و عفوني يا در بهبودي آنها هشدار داد: اندام تحتاني به علت اينكه بيشتر تحت فشار و آسيب و زخم شدگي قرار مي گيرند در اين خصوص بسيار حساس تر هستند و در صورتيكه درمان به طور كامل يا به انجام نشود عفونت ناشي از آنها در اغلب موارد ميكروبي و باكتريايي است منجر به بروز قانقاريا و در صورت عدم تشخيص به موقع باعث انتشار آن به ساير اندامهاي بدن و در نهايت مرگ مي شود.

قادري خاطرنشان كرد: قانقاريا معمولا در سنين بالاي 40 سالگي و به علت كاهش قواي ايمني و توانايي جسمي فرد بروز مي كند كه متاسفانه افزايش بيماريهاي نقص ايمني همچون HIV و هپاتيت و نظاير آن منجر به بروز اين بيماري در سنين جواني نيز شده است.
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: