کد خبر: ۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
فرمانده مرزبانی استان خوزستان از کشف و ضبط 6 تن چای قاچاق در آبراه اروند خبر داد. شش تن چای قاچاق در اروندرود کشف شد
شش تن چای قاچاق در اروندرود کشف شد
سردار عبدالله نظرپور روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:ماموران پایگاه دریابانی آبادان در دو ماموریت جداگانه به دو لنج باری در اروند رود مشکوک شدند که در بازرسی از این دوشناور مقدار شش تن چای قاچاق از قاچاقچیان کشف و ضبط شد. 
وی ارزش محموله چای کشف شده را یک میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: در این رابطه دو قاچاقچی دستگیر و به مراجعی قضایی معرفی شدند.
اروندرود رودخانه پهناوری در جنوب غربی ایران و در مرز ایران و عراق است که از همریزش رودهای دجله، فرات و سپس کارون پدید آمده است.
دجله و فرات پیش از پیوستن به کارون در شهر قرنه در 375 کیلومتری جنوب بغداد به هم می پیوندند و در ازای اروندرود از قرنه تا ریزشگاه آن در خلیج فارس 190 کیلومتر است.
ریزشگاه اروندرود در میان شهر ایرانی اروندکنار و شهر عراقی فاو است بصره، خرمشهر، آبادان، خسروآباد و فاو از جمله بندرهای مهم این آبراه هستند که نقش چشمگیری در رونق بازرگانی منطقه دارند.
فرمانده مرزبانی استان خوزستان همچنین از توقیف یک شناور حامل لوازم خانگی قاچاق توسط پایگاه دریابانی بندر ماهشهر خبر داد.
وی ارزش کالاهای کشف شده را 600 میلیون ریال اعلام کرد و اظهار داشت:ماموران در حین گشتزنی به یک شناور باری حامل لوزام خانگی قاچاق که از مبدا یکی از کشورهای حاشیه خیلج فارس بارگیری شد مظنون و آن را توقیف کردند.
سردار نظرپور گفت:در این رابطه 12 نفر دستگیری و کالاهای کشف شده به همراه متخلفین به مراجع قضایی معرفی شد. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: