کد خبر: ۶۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۸ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۵
شب گذشته برنامه پایش که شبکه اول صدا و سیما پخش می‌شود به نانوایی‌های غیرمجاز پرداخت.
برنامه پایش در اقدامی عجیب در آنتن زنده و گرانقیمت صدا و سیما با پخش عکسی از یک نانوایی که طبق قانون پلمب شده، با مسئولین اتخادیه نانوایی قم صحبت کرد که چرا این نانوایی را پلمپ کرده‌اند؛ اقدامی که در آنتن زنده شبکه یک سیما برای پیگیری یک مشکل صنفی عجیب به نظر می‌رسید.

مجري برنامه پايش گفته است: يک نونوايي سنگكي سر خيابان مهديه قم به‌علت شكايت نانوایی لواشي پلمپ شده که عالمي‌زاده نائب رئيس اتحاديه نانوايان قم در پاسخ گفت: در اصناف مختلف چند هم صنف كنار هم ایجاد شود تبدیل به بورس می شود اما در صنف نانوایی اینگونه نیست و با ایجاد یک انوایی جدید در کنار نانوایی دیگر هر دو نانوایی از کار می افتند.

از سوی دیگر مشخص نیست اصرار صدا و سیما برای حمایت از فردی که بدون هیچ گونه مجوز قانونی اقدام به ایجاد یک صنف که با سلامت و تغذیه مردم ارتباط مسقیم دارد، چه توجیه عقلانی دارد چراکه نمی‌شوند مثلا فردی بدون دریافت مجوز قانونی کارگاه تولید لبنیات راه‌اندازی کند و مسئولان چون این فرد اقدام به اشتغال‌زایی کرده، مجبور به اعطای مجوز به وی شوند!

بدیهی است که قانون روش دریافت مجوز را اعلام کرده و هیچ فردی حق ندارد بدون دریافت مجوز اقدام به کاری آن هم در حوزه سلامت و تغذیه مردم کند.

تصاویر زیر مربوط به نانوایی سنگکی است که در شهرک مهدیه قم مشغول به فعالیت بوده و کیسه‌های موجود در تصویر ضایعات نانی است که به دلیل عدم استقبال مردم منطقه از نانوایی، باعث هدر رفت سرمایه ملی شده است.

باید دید برنامه پایش چه توجیه و دفاعی برای این دارد که بدون تحقیق و آنتن زنده تلویزیون را در اختیار یک فرد ذی‌نفع متخلف قرار داده است و از چه زمانی صدا و سیما به مسائل و مشکلات صنفی میان دو هم صنفی آن هم در محله‌ای در یک شهرستان می‌پردازد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: