کد خبر: ۶۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
دبیر شورای عالی توسعه فرهنگ قرآنی کشورخبر داد
قائم مقام ودبیر شورای عالی توسعه فرهنگ قرآنی کشوراز اختصاص دو هزار میلیارد ریال ( 200 میلیارد تومان) در سال جاری برای توسعه فرهنگ قرآنی کشور اخبر داد و گفت: سند توسعه فرهنگ قرآنی کشور نیز در روزهای آینده درشورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح خواهد شد.
حجت الاسلام حمید محمدی روز شنبه در مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم خانواده های شاهد و ایثارگر سراسر کشور در مشهد افزود: برای نخستین بار پس از انقلاب اسلامی سند راهبردی و کلان توسعه فرهنگ قرآنی کشور که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی توسعه فرهنگ قرآنی است، به همه دستگاههای مرتبط با این حوزه در روزهای آینده ابلاغ خواهد شد. 

وی تاکید کرد: این سند راهبردی تکلیف تمام فعالیتهای قرآنی و چشم انداز برنامه های کلان را در سه حوزه توسعه آموزش عمومی قرآن، توسعه آموزش عالی وتوسعه تبلیغ و ترویج قرآن مشخص می کند. 

محمدی در زمینه اهمیت تلاوت قرآن نیز اظهار کرد: قرآن دارای دو بعد هنری و معرفتی است که با معارف نابش درعقلها نفوذ و با ابعاد هنری اش قلبها را تسخیر می کند و اگر ما بتوانیم هر دو بعد قرآن کریم را به صورت شایسته دریافت و در وجود خودمان جاری کنیم توانسته ایم قرآن را به تمام و کمال دریابیم. 

وی تلاوت را قرائت با تدبر و به قصد تبعیت از محتوا عنوان کرد و گفت: به ازاء هر آیه که می خوانیم و عمل می کنیم در بهشت یک درجه به درجات ما افزوده می شود. 

محمدی خواستار توجه به قرائت و حفظ نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در کنار قرآن کریم شد و افزود: حفظ، راهبردی ترین نکته در برنامه آموزش قرآن کریم است که موجب اتصال بخشهای قرائت ، تفسیر ، تلاوت و درست خوانی به یکدیگر است و از این رو برنامه راهبردی ما تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور است. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: