کد خبر: ۵۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۶ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
شرایط اجاره مسکن در جنوب تهران با توجه به اینکه مبلغ ودیعه و اجاره بها نسبت به سایر مناطق تهران کمتر است از رونق بیشتری برخودار بوده و به نسبت، خانه‌های خالی کمتری در این منطقه وجود دارد.
اجاره مسکن در تهران از شمال گرفته تا جنوب و از شرق تا غرب با هم متفاوت است به طوری که بررسی ها نشان می دهد اجاره مسکن در جنوب تهران رونق بیشتری دارد، زیرا در این مناطق هزینه اجاره یک واحد آپارتمان پایین‌تر از 3 منطقه دیگر تهران است. 

در ماه پایانی تابستان بازار مسکن در این بخش پایتخت تا حدودی رضایت‌بخش است. یکی از فعالان بازار در منطقه جنوب تهران می‌گوید: بازار مسکن این روزها در انتظار اجرای سیاست‌های دولت است به همین دلیل تغییرات خاصی در این بازار مشاهده نمی‌شود و قیمت‌ها همچنان سیرنزولی دارند؛ اما همین موضوع منجر به این شده است که نسبت به سال گذشته، تعداد واحدهای کمتری برای فروش گذاشته شود و مالکان نسبت به فروش واحدها بی‌میل باشند. در واقع قیمت پایین آپارتمان‌ها و رکود خرید و فروش موجب شده که تعداد زیادی از مالکان واحدهای خود را برای فروش عرضه نکنند و در انتظار رونق بیشتر بازار باشند که با توجه به شرایط کنونی به نظر نمی‌رسد تاپایان سال هم تغییر خاصی در نرخ‌های مسکن به وجود بیاید. 

نکته قابل توجه این است که بیشتر معاملات خرید، فروش و اجاره درحال حاضر روی متراژهای کمتر از 60 متر مربع صورت می‌گیرد و معاملات واحدهایی با متراژ بالا به سختی انجام می‌شود و این مساله بیانگر اين است كه چنانچه خریداران توانایی مالی اندكی داشته باشند می‌توانند املاك با متراژ پايين خريد كنند. 

وضعیت بازار اجاره در این منطقه بسیار پر رونق تر از بازار خرید و فروش است و نرخ اجاره بها در بازار یا اکثر موجران که در سال گذشته نرخ اجاره بهای بالایی را برای ملک خود تعیین کرده بودند امسال نرخ اجاره بها را افزایش نمی‌دهند و میزان اجاره بها همان مبلغی است که از سال قبل تعیین شده است، اما موجرانی که سال گذشته نرخ اجاره بهای مناسبی را برای ملک خود تعیین کرده بودند، هم اکنون میزان نرخ اجاره بها را افزایش یافته که این میزان تغییر مطمئنا بسیار جزئی است.

 نرخ اجاره بها در جنوب تهران نسبت به سایر 3 گوشه دیگر تهران تا حدودی مناسب‌تر است و مستاجران  در این مناطق بیشتر تمایل به پرداخت ودیعه دارند تا اجاره بها دارند که در این میان کاهش نرخ سود بانکی موجب شده تا موجران تمایل بیشتر به دریافت اجاره‌بها نسبت به ودیعه داشته باشند که این روند شرایط را برای مستاجران سخت‌تر از گذشته کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: