کد خبر: ۵۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۶ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
انتخابات هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، امروز در حالی برگزار شد که مانند همیشه، خالی از حاشیه نبود.



 صبح امروز انتخابات هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران برای چهارمین و آخرین سال خود، با حضور همه اعضا برگزار شد. این در حالی بود که از ساعات اولیه صبح روز سه شنبه، حواشی خاصی بر ساختمان بهشت حاکم بود.

این حاشیه‌ها با ممنوعیت ورود عکاسان به صحن شورا همراه شد. ممنوعیتی که به گفته مسئولان حراست، دستور رئیس شورا یعنی مهدی چمران بوده و از ورود عکاسان با دوربین جلوگیری شد اما با نزدیک شدن به ساعات برگزاری انتخابات، ورود عکاسان آزاد شد و آنها توانستند وارد صحن شورا شوند. شنیده‌ها حاکی از این بود که با پادرمیانی عده‌ای از اعضا این امر اتفاق افتاد.

اما نکته جالب‌تر اینکه زمان شروع انتخابات، میکروفون هیئت رئیسه روشن بود. زمانی که اعلام شد که برگه های را توزیع شود، حبیب‌الله کاشانی جای خود را عوض کرده و در جای دیگری نشست. در همین لحظه قناعتی که گویا نمی‌دانست میکروفون روشن است، به چمران گفت: «چرا کاشانی بلند شد. قرار بود ساعی جایش را عوض کند» و همین امر با توجه به شایعات انتخابات ریاست شورا در دو سال اخیر مبنی بر نظارت برخی افراد بر رای افراد مستقل برای اطمینان از رای آن‌ها، شبهاتی را در شورا به وجود آورد.
سال گذشته نیز انتشار عکسی از «ر.ف» در روز رای‌گیری ریاست شورا در سال 93 که گفته می‌شد نماینده لابی‌گران بیرونی شورا برای ریاست شورا نیز خبرساز شده بود، هرچند اعضای مستقل شورا هر بار موضع‌‌گیری کرده و این لابی‌ها و ارتباط‌ها را نفی کردند.

احمد مسجد جامعی دیگر کاندیدای ریاست شورای شهر تهران نیز، پس از برگزاری انتخابات گفته بود: نتایج انتخابات از پیش برای دوستان معلوم بود ولی قاعده مردم‌سالاری این است که این انتخابات برگزار شود. این میدان میدانی نیست که یک نفر در آن کاندیدا شود و یک نفر رای بیاورد اما به هر حال سپاسگذارم که زمینه این تعامل فراهم شد.
منبع:دیده بان دولت

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: