کد خبر: ۵۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۸ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه گزارشی از تخلف مدیران تامین اجتماعی و شرکت شستا در زمینه حقوق های نجومی داده نشده است، گفت: حقوق این مدیران در بهترین حالت ۱۳ میلیون تومان است.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه گزارشی از تخلف مدیران تامین اجتماعی و شرکت شستا در زمینه حقوق های نجومی داده نشده است، گفت: حقوق این مدیران در بهترین حالت ۱۳ میلیون تومان است.

علی ربیعی در جلسه علنی امروز مجلس و در پاسخ به سوال نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه درباره انتصاب مدیران نالایق در تامین اجتماعی و شرکت شستا که باعث زیان‌ده شدن این شرکت می شود، اظهار داشت: قضاوت درباره عملکرد شرکت های سرمایه گذاری باید بر اساس شاخص هایی از جمله حفظ استقلال صندوق ها، فرآیند سالم و اراده برای کار سالم و غیرفسادآمیز و مدیریت به کار گرفته شده برای کارآمدی صندوق ها صورت گیرد.

وی ادامه داد: زمینه و شرایط اقتصادی کشور را باید در این قضاوت و ارزیابی در نظر بگیریم؛ از جمله اینکه کدام بستر اقتصادی در کشور آمادگی رونق را داشته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امروز مهمترین مسئله صندوق های بازنشستگی عدم استقلال آنها است، اظهار داشت: به جز در دوره وزارت آقای مصری که تلاش بسیاری برای حفظ استقلال صندوق ها کرد، همه می دانند که حفظ استقلال این صندوق ها کار مشکلی بوده است؛ من حتی از اختیارات قانونی خودم نیز به نفع صندوق ها صرفه نظر کرده ام.

هیچ گزارشی از حقوق‌های نامتعارف در تامین اجتماعی نداشته‌ایم

ربیعی همچنین درباره موضوع حقوق های نجومی در تامین اجتماعی عنوان کرد: از پایان سال ۹۲ منشور اخلاقی صندوق ها ابلاغ شده است و اگر امروز بحث دریافتی های نامتعارف مطرح است، در این صندوق ها تخلفی نبوده و هیچ اسمی در آنها در چهار گزارش اعلام شده درباره حقوق های نجومی نیامده است. به استثنای بانک رفاه که آن هم از کلیت نظام بانکی کشور تبعیت می کند.

وی افزود: در رابطه با کارآمدی و اثربخشی سرمایه گذاری همه تلاش ما این بوده است که مدیران لایقی برای این کار منصوب شوند، اما کتمان نمی کنم که ممکن است در این وزارتخانه به این وسعت، مدیری به درستی انتخاب نشده باشد که در این موارد نیز به محض اطلاع، فرد را جابه‌جا کرده ایم و در مواردی نیز او را به مراجع قضایی معرفی کرده ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بنای ما بر حقوق های نجومی نبوده است، تصریح کرد: وضعیت هیات مدیره شستا را بررسی کرده اند اینها افراد زحمت‌کشی هستند و همه آنها از جمله آقایان عبدالعلی‌زاده، نوروززاده و فیاض‌بخش از مدیران سالم این کشور هستند.

ربیعی ادامه داد: مدیران شستا و تامین اجتماعی در بهترین حالت ۱۳ میلیون تومان حقوق می گیرند، البته نفی نمی کنم که ممکن است کسی تخلف کرده باشد که باید برخورد شود.

جای شاکی و متهم عوض شده؛ مرتضوی از من شکایت کرده است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین درباره عدم رسیدگی به موارد مربوط به تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی گفت: رئیس سابق تامین اجتماعی بابت این تحقیق و تفحص از من شکایت کرده و من در دادگاه به عنوان متهم احضار شده ام یعنی جای شاکی و متهم عوض شده است.

وی همچنین در رابطه با پروژه های رها شده در تامین اجتماعی نیز گفت: در حال حاضر با ذوب آهنی مواجه هستیم که ۳ هزار نیروی اضافه دارد، شرکت آسمان ۷۰۰ نفر نیروی اضافه دارد و یکی از شرکت های زغال سنگ نیز ۳ هزار نیروی مازاد دارد؛ این شرکت ها را بی‌صاحب فرض کرده‌اند و مدام نیرو به آنجا فرستاده اند.

ربیعی تصریح کرد: من وزیر کار هم هستم، اما دچار دوگانگی شده ام که هم باید این نیروها را حفظ کنیم و سیاست بیرون ریختن را نداشته باشیم، هم با مازاد نیرو مواجه باشیم!

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان گفت: به خاطر عهدی که با خدا بسته ایم و قولی که در همین مجلس داده ایم، همه تلاش خود را برای ساماندهی وضع موجود به کار می گیریم.

بنا بر این گزارش، پس از توضیحات ربیعی، نماینده ارومیه از پاسخ های وی قانع شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: