کد خبر: ۵۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۴ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی:
برای حفاظت از مرزهای هوایی، سازمان پدافند غیرعامل در نظر دارد سامانه های موشکی به ویژه اس 300 را در نقاط کور کشور مستقر کند تا دیگر نگرانی از لحاظ تهدید نظامی نداشته باشیم.

ابوالفضل حسن بیگی ، در خصوص استقرار سامانه موشکی اس 300 در سایت هسته‌ای فردو اظهار داشت: استقرار سامانه موشکی در نقاط مختلف بر اساس برنامه‌های  سازمان پدافند غیرعامل انجام می گیرد و تصمیم گرفته شده که این سامانه در نقاط کور کشور مستقر شود.

نماینده مردم دامغان در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: الزامی برای اینکه سامانه موشکی اس 300  در سایت های هسته‌ای از جمله فردو قرار بگیرد وجود ندارد چرا که برد این سامانه بالا است و لازم نیست بالای سر سایت هسته ای چنین سامانه‌ای قرار گیرد.

وی توضیح داد: روسیه سالها در اجرای توافقش با ایران بر سر تحویل سامانه اس 300 تاخیر داشت اما در این مدت دانشمندان ایرانی بیکار نشستند و سامانه باور 373 را طراحی کردند تا نقص ها و کمبودهای سامانه اس 300 را پوشش دهند، اکنون با تحویل سامانه روسی و ساخت سامانه باور 373 قدرت پدافند هوایی ایران افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

این نمایده تاکید کرد: برای حفاظت از مرزهای هوایی، سازمان پدافند غیرعامل در نظر دارد سامانه های موشکی به ویژه اس 300 را در نقاط کور کشور مستقر کند تا دیگر نگرانی از لحاظ تهدید نظامی نداشته باشیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موافق آن است که سامانه موشکی اس 300 در شهر قم که حساس تر است قرار گیرد، گفت: سایت هسته ای فردو به قدری مجهز و مدرن است که نیازی به حفاظت از طریق استقرار سامانه موشکی در آن ندارد.
منبع:خانه ملت
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: