کد خبر: ۵۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
فردی هم مصداق بدحجابی و هم مصداق استفاده از لباس‌های خارج از عفت عمومی باشد؛ این فرد دو جرم مرتکب شده است که باید به آن رسیدگی شود.


 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان با اشاره به اینکه پوشیدن لباس‌های خلاف شئونات اسلامی در اماکن عمومی جرم است، از برخورد جدی با تولید، توزیع و استفاده از این نوع البسه خبر داد.

 حیدر آسیابی شامگاه دوشنبه در ستاد پیشگیری و مبارزه با جرائم خاص استان سمنان در محل دادگستری کل استان بر برخورد با تولید، توزیع و استفاده از البسه منافی شئونات اسلامی تاکید کرد و اظهار داشت: از ظرفیت‌های قانونی برای برخورد با این نوع البسه در استان سمنان استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قانون مجازات اسلامی و قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و مجازات فروشندگان لباس‌هایی که استفاده از آنها درملأعام خلاف شرع است و یا عفت عمومی را جریحه‌دار می‌کند دو ظرفیت مهم قانونی برای برخورد با این نوع البسه است، خاطرنشان کرد: برای برخورد با این لباس‌های مخالف عفت عمومی و شئونات اسلامی هم قانون خاص وجود دارد و هم قانون مجازات اسلامی ناظر بر این موضوع است.

 آسیابی با بیان اینکه استفاده از البسه خارج از عرف با بدحجابی تفاوت دارد، تصریح کرد: اگر نحوه پوشش فردی هم مصداق بدحجابی و هم مصداق استفاده از لباس‌های خارج از عفت عمومی باشد؛ این فرد دو جرم مرتکب شده است که باید به آن رسیدگی شود.

وی با تأکید بر اینکه هیچ‌گونه خلأ قانونی در برخورد با این نوع تخلف وجود ندارد، خاطرنشان کرد: ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان سمنان با فعال کردن موضوع تذکر لسانی وارد مبارزه با این نوع البسه شده است، چراکه بسیاری از مردم نسبت به این موضوع کم ‌اطلاع بوده و باید آنان را آگاه کرد.

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان با بیان اینکه در برخی موارد افراد، حتی معانی الفاظ و عبارات درج‌شده بر روی لباس‌های مورداستفاده خود را نمی‌دانند، تأکید کرد: باید برخورد با تولیدکنندگان و واردکنندگان این نوع البسه بسیار شدید باشد؛ چراکه این اقدام را با اهداف خاص انجام می‌دهند و جرم آنان از سر ناآگاهی نیست.

 آسیابی با بیان اینکه استفاده‌کنندگان از لباس‌های منافی عفت عمومی و شئونات اسلامی در بیشتر موارد با تذکر لسانی متنبه می‌شوند؛ برخورد جدی و قاطع با واردکنندگان، تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان این نوع لباس‌ها را خواستار شد.

وی افزود: درواقع این اقدامات اهداف شوم دشمنان و بیگانگان و یکی از محصولات جنگ نرم علیه ملت ما بوده و دهن‌کجی به ارزش‌های اسلام و جمهوری اسلامی است.

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان با اشاره به اینکه باید بازار استفاده از این نوع البسه کاهش یابد بیان کرد: برخوردها درزمینهٔ مبارزه باعرضه و استفاده از لباس‌های منافی عفت و شئونات اسلام در استان سمنان مستمر خواهد بود؛ چراکه این لباس‌ها زیبنده کشور اسلامی و نظام ما نبوده و باید تقاضای آن در بازار کم شود.

 وی با اشاره به اینکه وضعیت حجاب و عفاف امروز در برخی از مناطق کشور زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست، از مسئولان و متولیان این امر خواست تا درزمینهٔ حجاب و عفاف برای جامعه الگوسازی کند.
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: