کد خبر: ۵۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۴ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
نماینده وزیر راه در شورای عالی حفظ حقوق بیت‌المال:
مشاور و نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی در شورای عالی حفظ حقوق بیت‌المال با بیان اینکه اخیرا شهرداری تهران اقدام به فروش پارک‌ها به برج‌سازها کرده، گفت: هیچ شخص قدرتمندی نباید خود را در حاشیه امن احساس کند و بسیاری از اقدامات غیرقانونی شهرداری‌ها در سایه توافقات، انجام شده است.
حسین معصوم، در خصوص تخلفات شهرداری تهران گفت: درباره مباحث شهرسازی و عملکرد و اتفاقات ناخوشایندی که در شهرداری‌ها برای اداره امور شهر می‌افتد، به کرات نگرانی‌مان را اعلام کردیم.

وی ادامه داد: ارکان وزارت راه و شهرسازی از وزیر گرفته تا معاون معماری و شهرسازی و اعضای شورای عالی معماری و حوزه حفظ حقوق بیت‌المال تاکنون چندین بار درباره عملکرد شهرداری هشدار و تذکر داده‌اند.

معصوم با اشاره به تخلفات جدید شهرداری مبنی بر فروش پارک‌های شهر تهران، گفت: روند تخریب پارک‌های تهران رو به تشدید است. شهرداری تهران اخیرا یکی از پارک‌های منطقه جردن را به برج‌سازان فروخته است.  در منطقه سعادت‌آباد هم دیده شده دور بخشی از پارک‌ها دیوارکشی شده و ساخت و ساز در آن منطقه در حال انجام است.

وی ادامه داد: تعدادی از  پارک‌های تهران به دو نیم، تقسیم شده‌اند که نیمی از آن به بسازوبفروش‌ها فروخته شده و ساخت و ساز در حال انجام است.

مشاور و نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی در شورای عالی حفظ حقوق بیت‌المال تاکید کرد: این اقدامات شهرداری بسیار نگران کننده است و نگران کننده‌تر از آن، این است که مسئولان در شهر تردد می‌کنند و شاهد این اقدامات هستند اما برخوردی صورت نمی‌گیرد.

معصوم با بیان اینکه درباره اقدامات غیرقانونی شهرداری تهران باید اقدام عاجل انجام شود، گفت: این عملکرد غیرقانونی شهرداری تهران غیرقابل جبران خواهد بود و با این اقدامات، محیط زیست مردم تهران را تخریب می‌کنند.

وی تاکید کرد: این اقدامات غیر قانونی در سایه توافقات انجام می‌شود.

نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی در شورای عالی حفظ حقوق بیت‌المال با بیان اینکه با علنی شدن تخلفات شهرداری باید برخورد با این مجموعه جدی باشد، ادامه داد: نباید هیچ شخص قدرتمندی خودش را در حاشیه امن احساس کند. تا زمانی که این حاشیه امنیت برای افراد وجود داشته باشد، به طور طبیعی اقدامات ما در مقابل این عملکرد غیر قانونی موثر نخواهد بود.      

وی با بیان اینکه نگاه ما کاملا فنی است و وزارت راه و شهرسازی نگاه سیاسی به این موضوعات ندارد، گفت:  تخلفات گسترده‌ای که در شهرداری انجام شده صرفا در جهت اداره شهر نبوده است. تخلفات شهرداری نه تنها در جهت بهبود کیفیت شهرسازی و زندگی مردم نبوده بلکه سطح کیفیت زندگی مردم را به شدت کاهش داده است.

وی افزود: سال‌هاست که شهر تهران گرفتار ترافیک، برج‌سازی‌های بی‌قواره، ساخت و سازهای غیرمجاز ، آلودگی هوای تهران و بسیار مشکلات دیگر است و جای تعجب و سوال دارد چطور در برابر چنین تخلفات گسترده‌ای سکوت می‌شود؟ این در حالی است که تخلفات شهرداری کاملا مشهود است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: