کد خبر: ۵۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
چرا باید نیمی از درآمد خود را به اسباب و وسایلی اختصاص بدهند که فایده ای برای آنها ندارد. ژاپنی ها بر این باورند که ابزارهای اضافی در خانه، باعث ایجاد انرژی منفی شده و قدرت ذهنی آنها را از بین می برد.



مردم ژاپن علاقه بسیاری به سادگی دارند و این امر در تاریخ مردم این کشور ریشه دارد. آنها همیشه از خود می پرسند، فایده وسایل اضافی خانه چیست؟ چرا باید نیمی از درآمد خود را به اسباب و وسایلی اختصاص بدهند که فایده ای برای آنها ندارد. ژاپنی ها بر این باورند که ابزارهای اضافی در خانه، باعث ایجاد انرژی منفی شده و قدرت ذهنی آنها را از بین می برد.

در این گزارش قصد داریم تا شما را با خانه یک مرد ژاپنی به عنوان نمونه آشنا کنیم. او می گوید  در این خانه احساس خوشبختی می کند.

بسیاری از مردم ژاپن هنوز از تختخواب استفاده نمی کنند. رختخواب آنها ساده و متشکل از لحاف و تشک و بالش های معمولی است. در اتاق خواب هیچ خبری از وسایل تزیینی و اضافی وجود ندارد.

شامپو و مواد آرایشی در حمام درون محفظه های پوشیده قرار می گیرد و در اطراف وان حمام هیچ وسایل اضافی به چشم نمی خورد.

ژاپنی ها در جالباسی خود فقط لباس هایی را قرار می دهند که از پوشیدنشان مطمئن هستند. در کمد لباس یک ژاپنی از هر رنگ اصلی فقط یک عدد وجود دارد.

میز و صندلی در اتاق های آنها فقط به تعداد افراد خانواده وجود دارد. گاهی آنها از میز و صندلی معمولی استفاده نمی کنند و به صورت سنتی پشت یک میز کوچک می نشینند. آنها این کار را باعث نرمی و انعطاف بدن دانسته و نشانه ای از تواضع می دانند.

در یخچال این مرد ژاپنی غذای اضافه و باقی مانده از شب قبل وجود ندارد. آنها به اندازه نیاز روزانه مواد غذایی می خرند و از غذاهای تازه استفاده می کنند. یخچال های آنها انبار مواد غذایی نیست.

در آشپزخانه خبری از انبوه ظروف و قابلمه ها نیست. آنها از هر ظرف مورد نیاز یک عدد می خرند و به خرید یک دست بشقاب ١٥ تايی یا مجموعه قاشق های ۱۵۰ تایی علاقه ای ندارند.

با وجود سادگی در آشپزخانه، تقریبا همه وسایل مورد نیاز وجود دارد. ژاپنی ها از وسایل برقی در آشپزخانه خود استفاده نمی کنند.

روی میز آشپزخانه اثری از چاقوها، چنگال ها و... وجود ندارد. در آشپزخانه ژاپنی تهویه و تابش نور اهمیت فوق العاده ای دارد. ممکن است اشیای تزیینی کوچک هم در گوشه ای از خانه به چشم بخورد که زیبایی اش شگفتی آفرین است.

میز مطالعه در اوج سادگی است، زیرا آنها میز مطالعه شلوغ را باعث آشفتگی ذهنی می دانند.

چراغ های خانه این خانواده ژاپنی بی نهایت ساده هستند. آنها از چراغ ها و لوسترهای گرانقیمت برای روشن کردن خانه های خود استفاده نمی کنند.

ژاپنی ها به پنجره خانه اهمیت زیادی می دهند. پنجره باعث تابش نور خورشید به درون خانه می شود و با از بین بردن باکتری های بیماری زا سلامتی آن را حفظ می کند.

خانه های آنها بزرگ است. با این حال همه چیز به اندازه مورد نیاز و در نهایت سادگی به چشم می خورد. خانه منظم و ساده باعث نظم فکری می شود. آنها یک کتابخانه کوچک هم دارند و زمان قابل توجهی را به مطالعه اختصاص می دهند و کتاب هایی را که می خوانند در قفسه کتاب های خود قرار می دهند. ذهن آنها درگیر خرید و جاسازی وسایل زینتی و اضافی نیست.
با هم عکس هایی از چیدمان و نحوه زندگی این مرد ژاپنی را می بینیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: