کد خبر: ۵۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۵
بدتر از حقوق های نجومی: به پرونده میلیاردی "ایستاده ایم 2" رسیدگی کنید
آیا اگر دیگران این کلیپ را ببینند، ما را همردیف بالیوودی ها مسخره نمی کنند؟!
 هنوز پس لرزه های ماجرای حقوق های نجومی تمام نشده، خبر می رسد که حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، برای ساخت یک کلیپ 7 دقیقه ای ، یک میلیارد و دویست میلیون تومان از بودجه بیت المال هزینه کرده است!
این خبر را اتفاقاً روزنامه اصولگرای "جوان" منتشر کرده و تا کنون هم از سوی مسوولان حوزه هنری، در این باره شفاف سازی نکرده اند که طبق عرف، حمل بر صحت می شود.

با دقیقه ای 171 میلیون تومان، ملت خود را مسخره کنید!

موضوع کلیپ که عنوان "ایستاده ایم 2" را یدک می کشد، پایداری مردم ایران در برابر حملات آمریکا در خلیج فارس است.
"ایستاده ایم 2" یک کلیپ خوش ساخت از لحاظ جلوه های کامپیوتری است که ضعیف ترین قصه و محتوا را درون خود جای داده است به طوری که خروجی آن، نهایتاً یک فیلم هندی مضحک شده است؛ آن هم بعد از 2 سال زمان گذاشتن برای این هفت دقیقه!

در این کلیپ، ناوهای آمریکایی به ایران حمله می کنند و چند جوان در حالی که پرچم ایران را در دست دارند، به سمت ناوهای آمریکایی می دوند و فریاد می کشند و فقط با همین شگرد و تاکتیک(!) ، همه ناوها، هلی کوپترها و هواپیماهای ارتش آمریکا نیست و نابود می شوند و داستان به خوبی و خوشی تمام می شود!

گاهی اوقات، بخش هایی از برخی فیلم های هندی در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود و موجبات خنده بینندگان را فراهم می کند، مثلا در یک فیلم، بازیگر هندی، به سمت هلی کوپتر طنابی پرت می کند و آن را در هوا می گیرد یا آن دیگری با دستش موشک را در هوا متوقف می کند و صحنه های مضحک دیگری مانند این ها که به عنوان "خالی بندی" ، خصیصه بسیاری از فیلم های بالیوودی است.
اما کلیپ حوزه هنری، دست فیلم هندی ها را از پشت بسته و برای نابودی کل نیروهای دریایی و هوایی آمریکا، به نعره های چند جوان بسنده کرده است که حتی نیازی به پرتاب طناب هم ندارند!
تو گویی که ایران اساساً توانمندی نظامی بازدارنده ندارد و اگر جنگی شود فقط باید فریاد بکشیم و امیدوار باشیم موج صدایمان خلیج فارس را مواج و دشمن را در خود غرق کند و ما پیروز شویم!

آیا اگر دیگران این کلیپ را ببینند، ما را همردیف بالیوودی ها مسخره نمی کنند؟!

گذشته از "فیلم‌هندی‌بازی" مضحک و شرم آوری که در این اثر وجود دارد، آنچه باید مورد بررسی نهادهای نظارتی قرار بگیرد، نحوه هزینه کرد یک میلیارد و دویست میلیون تومان از پول مردم ایران در این کلیپ 7 دقیقه ای است.
مسوولانی که این پول را خرج کرده اند باید به مردم و نهادهای نظارتی به طور شفاف، مستند و قانع کننده جواب دهند که روی چه حسابی این رقم نجومی را برای یک کلیپ 7 دقیقه ای خرج کرده اند، آن هم در شرایطی که بسیاری از فیلم های سینمایی بزرگ، با رقم هایی بسیار کمتر از این عدد ساخته می شود.

اگر هزینه کرد 171 میلیون تومانی برای هر یک دقیقه از این کلیپ، حیف و میل بیت المال نیست پس چه نامی می توان بر آن نهاد؟!

اگر در ماجرای فیش های حقوقی، فلان مسوول به خاطر دریافت ماهانه مثلاً 30 میلیون تومان عزل می شود، آیا نباید مسوولان ساخت این کلیپ به دلیل تضییع مبالغی به مراتب بیش از دریافتی برخی مدیران، تحت تعقیب قرار بگیرند؟!

آقایان فکر کرده اند پول بیت المال علف خرس است که هر طور خواستند آن را خرج کنند و با سرپوش نام ها و محتواهای ارزشی، برای خود حاشه امن درست کنند؟!

اما "ایستاده ایم 2" برغم ظاهری که دارد، یک پروژه ضدارزشی است که هم در محتوا، توانمندی های نظامی ایران را نادیده می گیرد و به یک نمایش مسخره تنزل می دهد و هم مستمسکی شده است که یک عده، یک میلیارد و دویست میلیون تومان از پول مردم ایران را تضییع کنند.

در انتظار پاسخ مسوولان حوزه هنری که دقیقا چقدر خرج کرده اند و رسیدگی نهادهای نظارتی به این رسوایی هستیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: