کد خبر: ۵۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
وزارت امور خارجه آمریکا به ویژه به شهروندان دو تابعیتی (ایرانی – آمریکایی ) هشدار داده است که ممکن است در صورت سفر به ایران بازداشت و زندانی شوند.


وزارت امور خارجه آمریکا به شهروندان این کشور هشدار داد در صورت سفر به ایران مراقب باشند چون به ادعای این وزارت خانه، حکومت ایران دستگیری شهروندان آمریکایی را یک اولویت می داند.

به گزارش فاکس نیوز وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه با صدور بیانیه ای هشدار درباره عدم سفر به ایران برای شهروندان این کشور را تکرار کرده است.

این هشدار در شرایطی صادر می شود که دولت باراک اوباما و جمهوریخواهان مخالف در کنگره آمریکا بر سر پرداخت 400 میلیون دلار پول نقد به ایران از سوی دولت اوباما همزمان با آزادی 4 زندانی آمریکایی از زندان های ایران وارد یک نزاع شدید سیاسی شده اند.

جمهوریخواهان دولت اوباما را به پرداخت باج به ایران بابت آزادی زندانیان آمریکایی متهم کرده اند حتی مارک کرک یکی از سناتورهای جمهوریخواه نحوه پرداخت این پول به ایران را به شیوه قاچاقچیان بزرگ مواد مخدر دانسته و اوباما را بابت پرداخت این پول به شدت مورد انتقاد قرار داده است.

 دولت اوباما پرداخت باج را قویا رد کرده اما وزارت امور خارجه این کشور گفته است که از این پول به عنوان یک اهرم فشار برای آزاد کردن زندانیان آمریکایی استفاده کرده است.

دیروز وزارت امور خارجه آمریکا به ویژه به شهروندان دو تابعیتی (ایرانی – آمریکایی ) هشدار داده است که ممکن است در صورت سفر به ایران بازداشت و زندانی شوند.

بر اساس ادعای وزارت امور خارجه آمریکا، شهروندان خارجی به ویژه دو تابعیتی هایی که هم ایرانی و هم شهروند یک کشور غربی ( به ویژه آمریکا ) هستند همچنان در صورت سفر به ایران در خطر بازداشت و یا ممانعت از خروج از ایران، قرار دارند.

وزارت امور خارجه آمریکا به شهروندانش توصیه کرده است در صورت سفر به ایران خطر احتمال دستگیری و بازداشت را در نظر بگیرند و حتی المقدور سفر خود به ایران را به تعویق بیندازند.

بر اساس ادعای وزارت امور خارجه آمریکا مسلمانانی که تغییر دین داده اند و یا فعالانی که مسلمانان را به تغییر دین تشویق می کنند نیز در معرض خطر بازداشت در ایران قرار دارند.

وزارت امور خارجه آمریکا در این هشدار تاکید کرده که توانایی دولت ایالات متحده آمریکا برای اطلاع از سرنوشت اتباع این کشور در ایران به دلیل نداشتن روابط دیپلماتیک با ایران بسیار محدود است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: