کد خبر: ۵۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۵
نامه نماینده بندر عباس به وزیر ارشاد:
نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندر خمیر و ابوموسی در نامه‌ای خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به موضع عالی‌ترین مقام فرهنگ و هنر کشور در خصوص حواشی اخیر در بحث لغو یا برگزاری کنسرت‌ها واکنش داد.


 ‌احمد مرادی در نامه‌ای خطاب به علی جنتی با اشاره به موضوع لغو کنسرت‌ها تاکید کرد که این گونه برخوردها می‌تواند بدعتی برای هرج و مرج و ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه باشد.

متن نامه مرادی به علی جنتی به شرح زیر است:

در پی موضع‌گیری حجت‌الاسلام علم الهدی نماینده محترم ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه محترم مشهد مقدس در مورد اجرای کنسرت در مشهد مقدس و در نهایت عقب‌نشینی جنابعالی و دستور به لغو کنسرت، همه می‌دانیم که شهرهایی مثل مشهد و قم برای مسلمانان از تقدس بالایی برخوردار است و تعداد زیادی از شهرهای ایران به جهت این‌که مدفن امام زاده‌ها هستند، این تقدس در آن اماکن هم ساری و جاری است.

بایستی بررسی شود و از نظرات مراجع تقلید و آیات عظام استفاده شود که آیا برگزاری کنسرت در گوشه‌ای از شهر و بنا به درخواست و نیاز جوانان با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که مرجعی است برای تعیین مجاز و غیر مجاز بودن کنسرت، می‌تواند خدشه‌ای به احساسات دینی سایر هموطنان وارد سازد یا خیر؟

اگر اشخاصی با برگزاری کنسرت مخالفت کنند و در مقابل عده‌ای دیگر موافق اجرای چنین کنسرت‌هایی باشند، تکلیف چیست؟

جنابعالی به خوبی واقفید و سابقه و تجربه در حوزه‌های علمیه و دستگاه‌های سیاسی و حاکمیتی دارید و بر همین اساس انتظار جامعه از شما بیشتر از دیگران است که به‌گونه‌ای رفتار کنید و تصمیم بگیرید که فصل‌الخطاب، قانون و نظر فقهی مراجع تقلید باشد.

متأسفانه در این آزمون جنابعالی نمره خوبی را کسب نکرده‌اید و بلافاصله عقب‌نشینی کردید و آن هم با ذکر این عبارت که برگزارکنندگان تمام مجوزهای قانونی را داشته‌اند، لیکن به احترام امام جمعه و رضایت ایشان، دستور به لغو مجوز را صادر کرده‌اید.

جناب آقای جنتی جنابعالی در پیشگاه خداوند متعال مسئول هستید و به عنوان یک وزیر بایستی اقتدار نظام را حفظ کرده و در تصمیم‌ها و برنامه‌های خود قانون و رضایت خداوند را ملاک عمل قرار دهید.

جنابعالی بعنوان وزیر ارشاد بایستی بدانید که در شرایط فعلی مشکل کشور برگزاری یا عدم برگزاری کنسرت‌های سنتی یا پاپ نیست.

جوانان و مردم ما همان مردمی هستند که انقلاب را پیروز کردند، ۸ سال مقاومت کردند و حاضر نشدند یک وجب از خاک میهن‌شان را به بیگانه دهند.

امروزه درد مردم بابت آن کسانی است که تریبون در اختیار دارند و مردم را به صداقت دعوت می‌کنند و از خود بی‌صداقتی نشان می‌دهند. دروغگو را دشمن خدا می‌دانند ولی خود دروغ می‌گویند. مستضعفین را از غیبت و تهمت برحذر می‌دارند ولی خودشان در این امر پیشقدم هستند، بر پیشانی جای مهر پینه بسته و تسبیح به دستند ولی بیت‌المال را غارت می‌کنند.

برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز با قاچاقچیان کلان رفیق و همنشین هستند و برای بالابردن عملکرد خود به جان مردم مرزنشین می‌افتند و  ابایی از کشتن آنها را هم ندارند، چراکه اگر مقصر هم شناخته شدند دیه را از جیب بیت‌المال پرداخت می‌کنند.

جناب وزیر آیا گزارش‌هایی که حاکی از تن‌فروشی زنان جوان و بی‌سرپرست یا بد سرپرستی که از فرط فقر و تنگدستی حاضر به این فعل حرام شده‌اند، دریافت کرده‌اید یا خیر؟

آیا کاهش سن اعتیاد به مواد مخدر و صرف مشروبات الکی به ۱۰ تا ۱۲ سال را یک معضل می‌دانید یا برگزاری یک کنسرت؟

جناب وزیر جنابعالی به عنوان عضوی از دولت تا دیر نشده فکری به حال مملکت و جوانان آن کنید.

این‌جانب به حکم شرعی و قانونی خود و به عنوان نماینده مردم این سرزمین، ضمن احترام به همه دیدگاه‌ها در سطح کشور،‌ تصمیم شما را منطقی و قابل قبول نمی‌دانم و اطمینان دارم اینگونه برخوردها می‌تواند بدعتی برای هرج و مرج و ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه باشد.
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: