کد خبر: ۵۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۱ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
پدر کیمیا علیزاده در پیامی از مردم خواسته روز جمعه برای استقبال از دخترش به فرودگاه بیایند.

کیمیا علیزاده، اولین زن و جوان‌ترین ورزشکار ایرانی است که می‌تواند با یک مدال و دو رکورد تاریخی از المپیک ریو به خانه بازگردد.

شادی کاربران در اینترنت از مدال برنز او، اگر بیشتر از برد دو مدال طلای قبلی تیم ایران نباشد، دست‌کم به همان اندازه است.

حسن روحانی، رییس‌جمهوری ایران او را "دخترم" خطاب کرده است. در تلویزیون ایران این موفقیت به "همه مردم" ایران تبریک گفته شده و در شبکه‌های اجتماعی فیلم‌های جدید و قدیمی موجود از او بارها به اشتراک گذاشته شده است.

وقتی سوت پایان مسابقه زده شد، برای او که خسته و با چشمانی خیس روی زمین زانو می‌زد، مدال برنز معنایی بیش از ارزش آن در جدول رقابت‌‎ها داشت.

الهام یزدی‌ها، خبرنگار و تحلیلگر ورزشی او را "نابغه" می‌داند؛ کسی که در ۱۶ سالگی وارد ورزش قهرمانی بزرگسالان شده، رتبه جهانی گرفته و در ۱۸ سالگی مدال المپیک بر گردن دار


کیمیا علیزاده در اینستاگرام خود خطاب به هوادارانش نوشته است: "نشد که مدالم طلایی بشه. لیاقت استاد [مهرو] کامرانی طلا بود نه برنز.... ولی من تمام تلاشم را کردم و هیچ چیزی کم نگذاشتم و خوشحالم که توانستم لحظه‌ای دل شما را شاد کنم."

خانم علیزاده بر خلاف بسیاری از ورزشکاران زن دیگر اقبال این را داشت که بتواند مربی همراه را خودش انتخاب کند و با هم به ریو بروند.

بعضی نوشته‌اند کیمیا برنز را زر کرد؛ اشاره‌ای به ارزش معنوی این مدال و این‌که با سن ۱۸ سال این امید وجود دارد که بتواند با کیمیاگری و نبوغش در المپیک‌های بعدی طلا بگیرد.

اولین مدال هادی ساعی، تکواندوکار ایرانی هم در المپیک سیدنی، مدال برنز بود و بعد دو مدال طلای دیگر کنار آن آویخت. حسین غفاری، سرمربی پیشین تیم ملی تکواندو تاجیکستان، پیش‌بینی می‌کند که کیمیا علیزاده هم بتواند در آینده موفقیت‌های بیشتری به دست آورد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: