کد خبر: ۵۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۷ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
کسب نخستین مدال ورزش بانوان ایران در المپیک توسط کیمیا علیزاده - در رشته تکواندو - بازتاب گسترده‌ای در روزنامه‌های امروز داشته است.
بسیاری از روزنامه‌های صبح امروز کشورمان تیتر و عکس‌هایی از مدال برنز کیمیا علیزاده و رقابت‌های جانانه او در المپیک را در صفحه نخست خود بازتاب داده‌اند.

روزنامه «ایران» با اشاره به اینکه «برنز» علیزاده تاریخ‌ساز المپیک ایران شد، بر روی عکس بزرگی از این بانوی ورزشکار همراه با پرچم ایران، تیتر زده: «اولین مدال "کیمیا"ی زنان» و در ذیل آن توضیح داده است که «تکواندوکار 18 ساله رکورد جوان‌ترین مدال‌آور ایران در المپیک را به نام خود ثبت کرد».

روزنامه «اطلاعات» نیز عکس مشابهی را در صفحه نخستش بازتاب داده و در زیر آن نوشته است: «کیمیا علیزاده نخستین زن ایرانی مدال‌آور المپیک شد».

روزنامه «کیهان» ترجیح داده موضوعات دیگری را در صفحه نخست شماره امروز خود بازتاب دهد، اما در صفحه ورزشی خود از تیتر «بانوی محجبه ایرانی در المپیک تاریخ‌ساز شد» بهره گرفته است.

روزنامه «جمهوری اسلامی» هم در صفحه ورزشی خود خبرها و گزارش‌هایی درباره این مدال ارزشمند منتشر کرده و نوشته است: «کیمیای تکواندو ایران تاریخ‌ساز شد».

روزنامه «خراسان» هم با این توضیح که "اولین مدال المپیکی بانوان ایران به نام کیمیا علیزاده ثبت شد"، تیتر «جاودانگی کیمیا در قلب تاریخ» را برای مطلب خود در این رابطه انتخاب کرده است؛ این تیتر به همراه یک عکس بزرگ در صفحه نخست این روزنامه دیده می‌شود.

روزنامه «شهروند» در مطلبی با تیتر «رازهای "کیمیا" شدن»، به روندی که این ورزشکار جوان طی کرده تا بتواند نخستین مدال المپیکی را برای ورزش بانوان ایران به ارمغان بیاورد، اشاره کرده است.

اما روزنامه «شرق» دست به کا متفاوتی زده و شماره امروزش را به چاپ دوم رسانده تا بتواند یک خبر مهم وزرشی دیگر را هم پوشش خبری مناسبی بدهد؛ خبر کسب مدال طلای کشتی آزاد توسط حسن یزدانی و شکستن طلسم ١٦‌ ساله کشتی آزاد در المپیک. در کنار این خبر، صفحه نخست این روزنامه به عکس و تیتری برای بانوی برنزی ایران اختصاص یافته است: «ایراندخت کیمیاگر».

در مطلب روزنامه «اعتماد» که با عکس خانم علیزاده در صفحه نخست و تیتر «كيميای سرزمين ما» منتشر شده، آمده است: «كيميای سعادت» بود در سحرگاه آدينه برای ملت شب‌زنده‌داری كه به عشق موفقيت ايران و ايرانی پای ‌گيرنده‌های خود نشسته بودند تا شاهد ورق خوردن تاريخ به دست دختر ايران‌زمين باشيم در برزيل.

تاریخ‌ساز بودن کیمیا علیزاده در صفحه نخست روزنامه «وقایع اتفاقیه» هم بازتاب داشته و این روزنامه تیتر زده است: «كيميا تاریخ نوشت».

روزنامه «رسالت» تیتر «کيميای تکواندو تاريخ‌ساز شد» را در صفحات داخلی خود انتخاب کرده است. روزنامه‌های «وطن امروز» و «جوان» هم در گوشه صفحه نخستشان به مدال بانوی تکواندوکار ایران پرداخته‌اند، یکی نوشته «برنز کیمیا طلاست» و دیگری تیتر زده: «اولین، جوان‌‌ترین و "کیمیا" شد».

«حماسه‌سازی کیمیا» و «"کیمیا"ی علیزاده» هم دو تیتری است که به ترتیب در روزنامه‌های «آرمان» و «ابتکار» منتشر شده است. روزنامه «مردم‌سالاری» هم به «بازتاب اولین مدال المپیک بانوان ایرانی در رسانه‌های خارجی» پرداخته است.

این خبر مهم، در کنار روزنامه‌های تخصصیِ ورزشی که بصورت گسترده‌ای به اخبار المپیک بویژه تاریخ‌ساز شدن کیمیا علیزاده پرداخته‌اند، برخی روزنامه‌های تخصصیِ غیرورزشی هم از کنار این خبر ساده نگذشته‌اند؛ برای مثال، روزنامه «دنیای اقتصاد» که بیشتر به نشر خبرهای حوزه اقتصادی می‌پردازد، عکس بزرگ خانم علیزاده را در صفحه نخستش چاپ کرده و بر روی آن نوشته است: «نخستین مدال بانوان ایران در تاریخ المپیک».
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: