کد خبر: ۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
جلالی در دیدار رییس سازمان نظام پزشکی:
رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که در دولت یازدهم توجه جدی تر به بخش سلامت شده است، گفت: مجلس شورای اسلامی در این زمینه به دولت کمک می کند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، کاظم جلالی امروز (چهارشنبه) در دیدار علیرضا زالی رییس سازمان نظام پزشکی افزود: در قانون اساسی بحث سلامت و برخورداری از زندگی سالم و توجه به بهداشت و درمان مورد تاکید قرار گرفته است. 
وی با بیان این که در دولت روحانی رویکردی جدی تر نسبت به بحث سلامت به وجود آمد، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی در کمک کردن به این فرآیند نقش موثری داشته است. 
وی با یادآوری این که امروز باید تلاش کنیم تا درد و رنج مردم ناشی از بیماری ها کاهش یابد، اظهارداشت: موضوع سلامت و سایر هزینه های پزشکی باید دغدغه اصلی ما باشد. 
رییس مرکز پژوهش های مجلس تاکید کرد: پزشکی حرفه بسیار بزرگ و عمیقی است و پزشکان گروه مرجع در جامعه و همواره مورد توجه مردم هستند.
جلالی ادامه داد: این حرفه تاثیرگذار و شریف باید مورد توجه قرار گیرد و همگان به شان و منزلت آن توجه ویژه داشته باشند. 
وی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات برخوردهایی انجام می شود، باعث آزردگی جامعه پزشکی می شود از این رو نباید آنان را سرخورده کنیم زیرا بار اصلی سلامت بر روی دوش پزشکان و پرستاران است. 
نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: اگر می خواهیم بخش سلامت را تقویت کنیم باید کسانی که بار اصلی آن را به دوش می کشند، تقویت کنیم. 
جلالی در بخشی از سخنانش با یادآوری این که سازمان نظام پزشکی از قدیمی ترین سازمان های کشور است، اظهارداشت: این سازمان مورد اعتماد جامعه پزشکی است و می تواند به مجلس در قانونگذاری کمک کند. 
وی خاطرنشان کرد: نگاه ما استفاده کارشناسی از تمامی نهادهای ذیربط است تا بازخورد قوانینی را که وضع می کنیم در جامعه ببینیم.
وی به امضای تفاهم نامه همکاری مرکز پژوهش های مجلس با سازمان های تامین اجتماعی، بورس و برخی از دانشگاه ها اشاره کرد و یادآور شد: ما تلاش می کنیم تفاهم نامه های جدیدی را با دیگر سازمان ها امضا کنیم. 
وی در پایان گفت: مرکز پژوهش های مجلس بدون گرایش سیاسی تنها کار علمی انجام می دهد. 

** نگاه همگرایانه بین دولت و مجلس در حوزه سلامت وجود دارد 
در ادامه علیرضا زالی رییس سازمان نظام پزشکی گفت: ما امروز در بزنگاه تاریخی که همان تصویب قانون برنامه ششم توسعه که در مجلس شورای اسلامی است، قرار داریم که این قانون می تواند پشتوانه گران سنگی برای مطالعات جامعه پزشکی باشد. 
وی افزود: تفاهم نامه امروز بنا بود در دهه فجر امضا شود ولی به دلیل مشغله کاری دو طرف به تاخیر افتاد. 
رییس سازمان نظام پزشکی، یکی از مترقی ترین اسناد سلامت موجود را سیاست های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: 1500 سند سیاست ابلاغی رهبر معظم انقلاب در بخش سلامت در مجمع تشخیص مصلحت نظام وجود دارد که این اسناد فرق اساسی با اسناد دیگر دارد و فرق آن در استفاده از «سیاست های مبتنی بر شواهد» است. 
وی یادآور شد: امروز نگاه همگرایانه بین دولت و مجلس در حوزه سلامت وجود دارد که ما آن را به فال نیک می گیریم. 
رییس سازمان نظام پزشکی خاطرنشان کرد: ما خوشحالی که با مرکز پژوهش های مجلس تفاهم نامه ای در بخش سلامت امضا می کنیم زیرا مرکز پژوهش های مجلس نقش موثری در تصویب برخی قوانین دارد. 
زالی یادآور شد: این تفاهم نامه برای این سازمان دستاورد بزرگی است و باب جدیدی را برای ما باز می کند. 
وی در پایان گفت: ما هر سه ماه یک بار در راستای اجرایی شدن مفاد این تفاهم نامه جلساتی را برگزار می کنیم. 
درادامه این نشست تفاهم نامه همکاری مرکز پژوهش های مجلس و سازمان نظام پزشکی در حوزه سلامت و بهداشت به امضای کاظم جلالی و علیرضا زالی امضا شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: