کد خبر: ۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
معاون وزیر ورزش و جوانان:
معاون حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان گفت: واگذاری 2 باشگاه پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی منتفی شده است.
به گزارش ایرنا، امیررضا خادم روز چهارشنبه در جریان سفر به شهرستان خوی و در نشست بررسی مشکلات طرح های ورزشی نیمه تمام این شهرستان افزود: هر موقع دولت و مجلس صلاح بدانند، ما آماده هستیم این 2 باشگاه مهم را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی رویکرد عمده و اصلی دولت در زمینه ورزش را استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در اداره و ساخت مکان های ورزشی اعلام کرد و ادامه داد: می توان با خصوصی سازی، حرکت و جذابیت ورزشی را برای عموم مردم فراهم کرد.

وی با اشاره به لزوم توجه بیشتر به بخش اقتصادی ورزش افزود: علاوه بر تخصیص اعتبارات دولتی، می توان با جذب سرمایه گذار و خیران و انجام حمایت های لازم از بخش خصوصی، بخش اقتصاد ورزش را فعال کرده و از این طریق مکان های ورزشی را توسعه داد.

معاون حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان در ادامه، کمبود اعتبارات را از مهمترین عوامل تاخیر در تکمیل طرح های ورزشی ذکر کرد.

وی ترویج فرهنگ پهلوانی را از برنامه های اولویت دار وزارت ورزش و جوانان ذکر کرد و افزود: در این زمینه در گام اول مبارزه با فساد در ورزش و ایجاد فضای کاملا سالم و پهلوانی برای رشد و توسعه ورزش در نظر است.

خادم در جریان این سفر به شهرستان خوی از طرح های نیمه تمام ورزشگاه پنج هزار نفری، سالن تیراندازی، سالن زورخانه و مقبره پوریای ولی بازدید کرده و در جریان مشکلات این طرح ها قرار گرفت.

وی در جریان این بازدید گفت: برای تکمیل ورزشگاه پنج هزار نفری شهرستان خوی در مجموع 70 میلیارد ریال اعتبار برای سال آینده در نظر گرفته شده است.
فرماندار شهرستان خوی نیز در این نشست گفت: در جوامع توسعه یافته ورزش در زمینه اجتماعی و فرهنگی جایگاه ویژه ای دارد و می تواند در جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی و برطرف کردن نیازهای طبیعی جوانان نقش بسیار موثری ایفا کند.

حسین سیوانی اصل با اشاره به پیشینه تاریخی و فرهنگی شهرستان خوی، این خطه را به عنوان دومین شهر آذربایجان غربی و اولین شهر بزرگ غیر از مراکز استانی در شمالغرب کشور معرفی و اظهار کرد: شهرستان خوی با فاصله تقریبأ 65 کیلومتری با مرز کشور ترکیه و قرار گرفتن در کنار مناطق آزاد ارس و ماکو دارای بیش ترین ظرفیت و پتانسیل برای رشد و توسعه در همه زمینه ها از جمله ورزش است.

وی بیان کرد: شهرستان خوی با وجود ظرفیت های مهم ورزشی و همچنین تربیت چندین قهرمان کشوری و بین المللی، با وجود پنج طرح نیمه تمام از نظر امکانات ورزشی و سرانه ورزشی وضعیت نامناسبی دارد.
ورزشگاه پنج هزار نفری خوی در 2.5 هکتار زمین در حال احداث است و برای تکمیل و بهره برداری آن 70 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
شهرستان خوی با بیش از 354 هزار نفر جمعیت در 134 کیلومتری شمال ارومیه مرکز آذربایجان غربی واقع است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: