کد خبر: ۵۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۹ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
محمدجواد ظریف از روز یکشنبه (31 مرداد) اولین سفر منطقه‌ای خود را به آمریکای لاتین آغاز می‌کند و به ترتیب به کشورهای کوبا، نیکاراگوئه، اکوادور، شیلی، بولیوی و ونزوئلا سفر خواهد کرد.
 این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان را در جریان این سفر علاوه بر یک هیات سیاسی، یک هیات اقتصادی 60 نفره نیز همراهی می‌کند و این هیات قرار است در هر یک از کشورهای مقصد با همتایان خود در ارتباط با گسترش همکاری اقتصادی و تجاری رایزنی و گفت‌وگو کند.

 رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان در آستانه این سفر توییتی به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی در صفحه توییتر خود منتشر کرد.

 ترجمه این توییت به زبان فارسی به شرح زیر است: از روز یکشنبه سفر به شش کشور آمریکای لاتین را با یک گروه از بازرگانان برای تقویت روابط سیاسی و اقتصادی آغاز خواهم کرد.

 متن  اسپانیایی این توییت به شرح زیر است:

El domingo iniciaré una gira por 6 paises de América Latina junto a un grupo de empresarios para fortalecer lazos políticos y económicos.

 متن انگلیسی این توییت نیز به شرح زیر است :

On Sunday, I'll start a 6-nation tour of Latin America w/ a large delegation of business executives to strengthen political & economic ties.

 بر اساس این گزارش، آمریکای لاتین از نظر جغرافیایی صحنه وسیعی را شامل می‌شود و 39 کشور با جمعیتی بالغ بر 600 میلیون نفر در این منطقه زندگی می‌کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: