کد خبر: ۵۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر با اشاره به اعلام شاخص‌های اقتصادی آمریکا طی هفته گذشته به علت نوسان قیمت طلا اشاره کرد.


محمد ولی با اشاره به این‌که از ابتدای هفته تا چهارشنبه شاهد روند نسبتا ثابتی از قیمت طلا و سکه در بازار بودیم، در ابتدای این روز و قبل از اعلام شاخص‌های اقتصادی آمریکا قیمت طلا با روند افزایشی روبه‌رو بود، چرا که پیش‌بینی می‌شد شاخص‌ها منفی باشد، اما برخلاف تصورها شاخص‌های اقتصادی آمریکا آنگونه که پیش‌بینی می‌کردند منفی نبود و مثبت بودن برخی شاخص‌ها عامل کاهش قیمت طلا شد.

وی ادامه داد: به‌طور کلی قبل از اعلام شاخص‌های اقتصادی آمریکا در روز چهارشنبه شاهد افزایش یکباره قیمت‌ها بودیم، اما پس از اعلام شاخص‌ها مجددا قیمت طلا کاهش پیدا کرد.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر با اشاره به دیگر عوامل تاثیرگذار قیمت طلای جهانی طی دو هفته گذشته، اظهار کرد: علاوه بر مباحث مربوط به شاخص‌های اقتصادی و نرخ بهره‌وری در آمریکا مقوله شاخص‌های اقتصادی ژاپن و نیز مسائل مربوط به یوان چین عوامل تاثیرگذار بر قیمت طلا در بازار جهانی بود.

ولی همچنین در مورد شرایط بازار سکه و طلا طی هفته آینده عنوان کرد: بازارهای جهانی فردا و پس‌فردا تعطیل هستند و باید منتظر بمانیم و شاهد واکنش بازار پس از تعطیلات باشیم، اما در حال حاضر با توجه به این‌که از شرایط پیش‌رو چندان مطلع نیستیم، اظهارنظر در این مورد چندان درست نیست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: