کد خبر: ۵۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
همسر فرهنگ شریف - نوازنده صاحب‌سبک تار - گفت: یک هفته پس از مرخص شدن او از بیمارستان، دوباره حالش بد شد و ما مجبور شدیم او را به نزدیک‌ترین بیمارستان منتقل کنیم.
منصوره رضایی، با بیان این‌که یکی از ریه‌های این استاد موسیقی از کار افتاده و همچنین به‌دلیل لخته شدن خون در پایش، مجبور به عمل جراحی شد، اظهار کرد: درست یک هفته بعد از مرخص شدن او از بیمارستان عرفان، با شرایط بدتری، او را در بیمارستان شهدای تجریش که نزدیک‌ترین بیمارستان بود، بستری کردیم. اکنون نیز او را از بخش ICU بیمارستان شهدای تجریش دوباره به بخش ICU بیمارستان عرفان منتقل کردیم.

او ادامه داد: پزشک معالج فرهنگ شریف می‌گوید، وضعیت به‌هم ریخته است و بدنش در مقابل بیماری نمی‌کشد.

به گزارش ایسنا، فرهنگ شریف چهره ماندگار موسیقی ایرانی است که آثار بی‌بدیلی را با همکاری هنرمندانی مانند محمدرضا شجریان، تاج اصفهانی، غلامحسین بنان، محمود محمودی خوانساری، حسام‌الدین سراج و ... خلق کرده است. او پیش از این، به دلایل مختلف مانند شکستی لگن، عارضه قلبی و لخته شدن خون، در بیمارستان بستری شده و یک بار نیز به کما رفته است.

فرهنگ شریف با ابداع‌هایی که در نحوه‌ی انگشت‌گذاری و مضراب‌زنی در نقاط مختلف سیم‌های تار انجام داده، از این ساز صدایی متفاوت درآورده که بسیاری از کارشناسان معتقدند، زیباترین صدای تولیدشده از ساز تار است.

شریف در سال ۱۳۱۰ در شهرستان آمل به دنیا آمد. دو ساله بود که با پدر و مادرش به تهران آمدند. از همان دوران کودکی به موسیقی گرایش زیادی داشت، به‌طوری که وقتی پدرش یک‌بار با تار قطعاتی را می‌زد، او به ذهن می‌سپرد و همان قطعات را می‌نواخت. یک روز که پدرش در خانه نبود، سازش را برداشت و شروع به نواختن کرد. وقتی پدر ناگهان به خانه وارد شد و ذوق و استعداد پسرش را دید، او را تشویق کرد و به کلاس‌های استاد علی‌اکبرخان شهنازی برد. به این ترتیب، فرهنگ شریف تحت تعلیم استاد شهنازی قرار گرفت و پرورش یافت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: