کد خبر: ۵۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۹ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر این که جوانان مهمترین سرمایه معنوی جامعه اند، گفت: جوان سالم محور توسعه پایدار در جامعه است و المپیاد فرصت مغتنمی است که پیام اهمیت سالم زیستن را به گوش همنوعان می رساند.
دکتر محمد فرهادی شامگاه سه شنبه در آیین آغاز سیزدهمین المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: دانشجویان ایرانی در آخرین المپیاد جهانی دانشجویان حضوری جدی و قدرتمند داشتند و رتبه نهم را بین 146 کشور کسب کردند.
او برگزاری المپیادهای دانشجویی را در ادامه روند توسعه و پیشرفت ایران عظیم دانست و افزود:از وظایف دولت، ارتقای نقش جوانان است و این ارتقاء در گرو سلامت جسمی و روانی این قشر است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تاکید این وزراتخانه بر ارتقای ورزش دانشگاهی با فراهم سازی امکانات ورزشی است و ورزش همگانی باید در دانشگاهها مورد توجه قرار بگیرد.
وی افزود: سرانه ورزشی در مراکز آموزش عالی و دانشگاههای کشور در حال حاضر یک متر مربع است که امید است تا پایان برنامه ششم به 1.5 متر برسد.
فرهادی مشارکت دانشجویان در نظام تصمیم سازی گروهی امور ورزشی، تکمیل فضاهای ورزشی نیمه ساز، تجهیز 100 خوابگاه دانشجویی به وسایل ورزشی و تندرستی، رتبه بندی کیفی فضاها و امکانات ورزشی دانشگاهها را از برنامه های وزارت متبوع خود در بخش تربیت بدنی و ورزش برشمرد.
وی اجرای طرح پایش سلامت جسمانی دانشجویان در سه سطح آمادگی جسمانی، تندرستی و شناسایی ناهنجاریهای قامتی و توجه به دروس عمومی تربیت بدنی یک و دو و اهتمام به شناسایی استعدادهای ورزشی دانشجویان را از دیگر برنامه های وزرات علوم در این خصوص دانست.
اجرای نمایش تازیانه بهرام با الهام از شاهنامه فردوسی، اجرای موسیقی محلی و سنتی توسط هنرمندان شهرستان خواف، اهتزاز پرچم المپیاد و دانشگاه فردوسی مشهد، رژه دانشجویان، قرائت سوگندنامه، روشن کردن و حمل مشعل المپیاد و اجرای مراسم آتش بازی از بخشهای مختلف آیین آغاز به کار این المپیاد بود.
سیزدهمین المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور با شرکت 6 هزار دانشجوی دختر و پسر از 150 دانشگاه و موسسه آموزش عالی برپا شده است. 
این المپیاد در دو نوبت جداگانه ابتدا از 28 تیر تا چهارم مرداد 1395 برای حدود 2 هزار و 500 دانشجوی دختر در هشت رشته والیبال، بسکتبال، فوتسال، پینگ پنگ، بدمینتون، تکواندو، شنا و دو و میدانی برگزار شد. 
در بخش دوم المپیاد نیز که از امروز آغاز شده و تا 19 مرداد ادامه می یابد حدود سه هزار و 500 دانشجوی پسر در همان هشت رشته به علاوه 2 رشته کشتی فرنگی و آزاد به رقابت می پردازند. 
دانشجویان شرکت کننده در این المپیاد در کنار این مسابقات ورزشی در دهها رویداد فرهنگی و هنری نیز مشارکت می کنند. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: