کد خبر: ۵۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد که در اجرای طرح LEZ هیچ استثنایی نداریم.
مازیار حسینی صبح امروز در حاشیه حضورش در سامانه 1888 شهرداری تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سازمانه 1888 عملکرد معاونت و سازمان‌ها را از دید مردم مورد سنجش قرار می‌دهد، گفت: همه مردم با معاونت حمل و نقل روزانه سروکار دارند به گونه‌ای که پس از خروج از خانه حتما از یکی از سیستم‌های حمل و نقل اعم از تاکسی، مترو، اتوبوس و... استفاده خواهند کرد.

وی با بیان اینکه مساله اصلی کلانشهرها، آلودگی هوا است و تنها راهکار مقابله با آن نیز توسعه حمل و نقل عمومی پاک است، گفت: تمام تلاش خود را برای توسعه حمل و نقل پاک انجام خواهیم داد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه امروز 40 تماس تلفنی و تعداد مراجعه حضور مردمی برای حل مشکلات مردم داشته‌ایم، گفت: بررسی‌ها نشان داده است که ذائقه و نوع درخواست‌های مردمی طی مرور زمان تغییر کرده است به گونه‌ای که در گذشته 99 درصد تماس‌ها مربوط به مشکلات شخصی بوده اما حالا عمده مشکلات مردم عمومی است.

حسینی درخصوص مشکلات تماس‌گیرندگان نیز گفت: مشکلات پیمانکاران جزوی از این تماس‌ها بوده به گونه‌ای که ما همواره از پیمانکاران خواسته‌ایم که ابتدا حقوق کارگران خود را داده و بعد به فکر سود باشند و با اینکه تعداد آنها کم شده است اما هنوز متاسفانه شاهد بروز این مشکلات هستیم.

وی با بیان اینکه عدم پرداخت حقوق کارگران خط قرمز حمل و نقل است، گفت: دستور ویژه‌ای در رابطه با این مسئله داده‌ایم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه رد نکردن حق بیمه به خصوص در حوزه تاکسیرانی یکی دیگر از مشکلات مطرح شده در سامانه 1888 بود، گفت: حقوق کارگران و بیمه آنها جزو خط قرمزهای معاونت حمل و نقل است که تمرکز ویژه‌ای روی این موضوعات داریم، هرچند که خوشبختانه سازوکاری اتخاذ شده که رانندگان تاکسی رأسا حق بیمه خود را پرداخت کنند.

حسینی درخصوص سرانجام طرح LEZ نیز ادامه داد: تمام تلاشمان این است که با کمک طرح LEZ و اعمال مقررات موثر برای خودروهایی که تولید آلاینده‌ای بالایی دارند، هوای تهران را به وضعیت پاک و سالم برسانیم.

وی با بیان اینکه با اجرایی شدن طرح LEZ کنترل معاینه فنی خودروها سیستماتیک انجام می‌شود، گفت: معاینه فنی به صورت سیستماتیک و با استفاده از سامانه سیمفا ‌(سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران) به سامانه پلیس و مرکز کنترل ترافیک، ارسال می‌شود و پس از دوربین‌ها وظیفه نظارت کنترل سیستماتیک معاینه فنی خودروها را انجام خواهد داد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه داشتن هوای پاک باید به مطالبه مردمی بدل شود، افزود: داشتن هوای پاک حق عمومی مردم است که برخی آن را ضایع می‌کنند که از لحاظ شرعی و قانونی مشکل دارد.

حسینی در پاسخ به این سوال که آیا خودروهای دولتی نیز شاهد طرح LEZ می‌شوند یا خیر، گفت: ما ابتدا باید به سراغ خودروهای خودمان و دولتی برویم و انتظار داریم سازمان‌های دولتی در اجرای طرح LEZ زودتر از مردم عادی اقدام کنند و الگو باشند.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح LEZ هیچ استثنایی قائل نمی‌شویم، گفت: LEZ مطابق با سامانه سیمفا و سیستم منطقی  اجرایی می‌شود و استثنایی قائل نمی‌شویم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره حادثه شهران با بیان اینکه در جلسه بررسی حادثه شهران بنده به همراه ناصر امانی معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران و صادقی رییس سازمان مدیریت بحران حاضر شده و دستگاه‌های مختلف و مرتبط گزارش‌های خود را درباره چرایی حادثه شهران اعلام کرده‌اند، گفت: موضوعی که مهم است، این است که شبکه آب تهران حدود 12 الی 13 درصد نشتی دارد که به طور طبیعی وقتی شبکه‌ای فرسوده باشد، پتانسیل برای ایجاد حفره دارد که راه‌حل اساسی این است که به عنوان یک طرح فوریتی از محل بودجه سازمان مدیریت بحران، شبکه اصلی آب و برق تهران در معابر ترافیکی نوسازی شود.

حسینی با اشاره به ضرورت ایجاد کانال تأسیسات مشترک شهری با بیان اینکه نمی‌دانم چرا توجه جدی به این مساله نمی‌شود، گفت: ما تجربه موفقی درخصوص کانال تاسیسات شهری داشتیم و لازم است که این کانال تاسیسات مشترک ایجاد شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درخصوص غرامت افراد آسیب‌دیده در حادثه شهران نیز گفت: قوه قضاییه در حال بررسی موضوع است و با تعیین مقصر غرامت این افراد نیز پرداخت خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: