کد خبر: ۵۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۱ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۵

همه چیز درباره باشگاه های بازی پوکمون گو (Pokémon Go) و نحوه ی گرفتن و ارتقاء آنها

در ادامه‌ی سلسله آموزش های بازی پرطرفدار پوکمون گو Pokémon Go به معرفی و آموزش کامل باشگاه های (Gyms) موجود در بازی می پردازیم. یکی از موارد اصلی این بازی، توانایی گرفتن و کنترل باشگاه ها می باشد. وقتیکه از میان ۳ تیم موجود در پوکمون گو یکی را انتخاب می کنید، باید سریعاً با دو تیم مقابل بر سر باشگاه های موجود در ناحیه ی اطراف خود به رقابت بپردازید. اولین کار، در آوردن باشگاه از دست رقبا و تسخیر کردن آنها است. کار بعدی هم این است که باشگاه مربوطه را تا حدی قوی کنید که بازیکنان سایر تیم ها قادر نباشند آنها را از چنگ شما در بیاورند. در نتیجه لازم است که بحث مفصلی درباره‌ی این ویژگی مهم بازی داشته باشیم و شما نیز اطلاعات خود را جهت پیشروی در بازی کامل تر نمایید. پس اگر از بازیکنان پوکمون گو هستید به هیچ وجه ادامه‌ی مطلب را از دست ندهید.

 

اگر هنوز با نکات مقدماتی بازی آشنا نیستید حتماً آموزش های قبلی ما درباره ی بازی پوکمون گو را مطالعه فرمایید :

آموزش کامل دانلود و نصب بازی پوکمون گو (Pokémon Go) در اندروید و آی او اس

نکات امنیتی و جلوگیری از سرقت اطلاعات در بازی پوکمون گو Pokemon Go

آموزش شروع بازی پوکمون گو (Pokémon Go) به همراه نکات و ترفندهای مقدماتی

 

باشگاه (Gym) در بازی پوکمون گو چیست؟

 

باشگاه ها بصورت استراتژیک در مکان هایی در سراسر جهان قرار داده شده اند و می توانند توسط تیم های مختلف، تسخیر و کنترل شوند. آنها در اصل نقاط موردتوجه ی جامعه ی شما هستند. باشگاه های محبوب بازی در کلیسا ها، نقاط دیدنی، آثار تاریخی، مدارس و این چنین مکان هایی وجود خواهند داشت. البته این بدین معنی نیست که توسعه دهندگان بازی بسیار ریزبینانه نسبت به انتخاب مکان های این باشگاه ها عمل کرده و آنها را بصورت یکسان توزیع کرده اند. برای مثال ما در یک کلیسا دو باشگاه را مشاهده کردیم در حالیکه در یک مدرسه هیچ باشگاهی وجود نداشت. اما نقطه ی مشترکی در بین آنها وجود دارد و این است که این نقاط بتوانند در طول روز در دسترس عموم قرار بگیرند و همچنین تا حد ممکن برای دسترسی به آنها نیاز به ورود به هیچ ساختمانی نباشد.

 

باشگاه های بازی پوکمون گو

 

نحوه‌ی کار یک باشگاه به چه صورت است؟

 

وقتیکه یک تیم صاحب باشگاه می شود، قادر خواهد بود پوکمون های خود را در داخل آن باشگاه قرار دهد. در زیر سریعاً به برخی از نکات اصلی باشگاه ها اشاره می کنیم :

 

  • هر بازیکن تنها می تواند یک پوکمون را در داخل یک باشگاه قرار دهد. با این حال، شما قادر خواهید بود پوکمون ها را در تعداد نامحدودی باشگاه قرار دهید. برای مثال اگر ۱۵ پوکمون داشته باشید، این امکان وجود دارد که هر کدام از آنها را در یک باشگاه مختلف جای داده و سرانجام کنترل ۱۵ باشگاه متفاوت را در دست بگیرید.
  • هر باشگاه یک مقدار مشخص درجه‌ی اعتبار (Prestige Points) دارد. شما با مبارزه و پیروز شدن قادر به دریافت درجه ی اعتبار برای تیم خود هستید ولی اگر در برابر رقبای خود که از تیم های مقابل هستند شکست بخورید، به میزان معینی درجه ی اعتبار از دست می دهید.
  • حداکثر مقدار درجه ی اعتباری که یک باشگاه می تواند داشته باشد ۵۰,۰۰۰ است که رسیدن به این مقدار در لول ۱۰ امکان پذیر خواهد بود.
  • هربار که باشگاهی یک سطح (Level) بالا برود، بازیکن های موجود در آن باشگاه می توانند یک پوکمون اضافی در آن قرار دهند. بنابراین در آخرین لول یعنی لول ۱۰ بازیکنان تیم شما می توانند تا ۱۰ پوکمون را در یک باشگاه بگنجانند.
  • هر ۲۱ ساعت شما می توانید به فروشگاه (Shop) بازی مراجعه کرده و مقداری سکه (Poke Coins) رایگان کسب کنید. شما به ازای هر باشگاهی که در آن حضور دارید ۱۰ سکه و ۵۰۰ انرژی زا (Stardust) دریافت خواهید کرد. برای مثال اگر شما در ۵ باشگاه پوکمون داشته باشید، می توانید هر ۲۱ ساعت به اندازه ی ۵۰ سکه و ۲۵۰۰ انرژی زا دریافت کنید. گزینه ی دریافت رایگان این آیتم ها را می توانید در صفحه ی فروشگاه و گوشه ی بالا سمت راست پیدا کنید.
  • اگر بصورت تیمی به یک باشگاه حمله کنید، تسخیر آن بسیار راحت تر خواهد بود. بنابراین سعی کنید با دوستان و هم تیمی های خود قرار گذاشته و به سراغ یک باشگاه بروید.
  • آخرین و واضح ترین نکته این است که برای همه ی این کارها نیاز است که در ابتدا عضو یک تیم از میان سه تیم Team Valor ، Team Mystic و Team Instinct شوید و بدین منظور نیز نیاز است که در بازی به لول ۵ رسیده باشید.

 

خُب، تا الان همه چیز را درباره ی اصل و نحوه ی کار باشگاه ها فرا گرفتیم و اکنون می توانیم به راهنمایی درباره ی گرفتن یک باشگاه و افزایش سطح آن بپردازیم.

 

How-to-take-a-gym-and-level-it-up-in-Pokemon-Go-2

 

چگونه برای به دست آوردن یک باشگاه در Pokémon Go بجنگیم؟

 

خُب، شما یک تیم انتخاب کرده اید و هم اکنون یک باشگاه را در پیش روی خود مشاهده می کنید. اینجا به شما می گوییم که چگونه باشگاه را در تصرف خود در آورید :

 

  1. بر روی باشگاه ضربه بزنید تا صفحه ی اصلی آن باز شود. در اینجا می توانید پوکمون های موجود در باشگاه را برای اینکه بدانید چه در پیش رو دارید، مشاهده کنید. شما همچنین می توانید از درجه ی اعتبار (Prestige Points) باشگاه مربوطه مطلع شوید و مطمئن شوید که این کار را انجام می دهید زیرا دانستن این مورد بسیار ضروری است.
  2. پس از اینکه آماده ی نبرد شدید بر روی آیکون موجود در گوشه ی سمت راست پایین صفحه ضربه بزنید. سپس یک صفحه ی پاپ آپ شامل تیم پوکمون های شما نمایش داده شده و می توانید ۶تا از پوکمون های دلخواه خود را انتخاب کنید. سرانجام وقتیکه آماده ی نبرد شدید بر روی دکمه ی Go کلیک کنید.
  3. شما هم اکنون وارد جنگ با پوکمون های موجود در باشگاه خواهید شد. مکانیزم نبرد بسیار ساده است و باید تا می توانید برای استفاده از حمله ی عادی، به سرعت بر روی صفحه ضربه بزنید. در پایین نوار سلامت هر پوکمون، نوارهای آبی رنگ دیگری وجود دارند و وقتیکه پر می شوند می توانید با فشار دادن طولانی روی صفحه، یک حمله ی خاص (Special Attack) انجام دهید.
  4. شما همچنین می توانید در برابر حمله هایی که به سمت شما می شود جاخالی بدهید. این کار نسبتاً دشوار بوده و انجام آن نیاز به زمان بندی دقیق خواهد داشت. اگر دقیقاً بعد از نور زردی که بصورت انیمیشنی نمایش داده می شود، انگشت خود را بر روی صفحه به سمت راست یا چپ بکشید، شانس بالایی برای جاخالی دادن و جلوگیری از به هدف خوردن حمله ی رقیب خود خواهید داشت.
  5. اگر در نبرد اول برنده شوید، سریعاً وارد نبرد دوم خواهید شد و این کار تا زمانیکه ببازید یا همه ی پوکمون های باشگاه را شکست دهید، ادامه خواهد داشت.
  6. در صورتیکه در کل نبردها برنده شدید، یک صفحه ی پیروزی نمایش داده می شود. سپس مقداری درجه ی تجربه (Experience Points) و اعتبار (Prestige) دریافت خواهید کرد و تمام درجه اعتباری که باشگاه دارا بوده به شما داده می شود.
  7. به سراغ آیتم های بازی رفته و با استفاده از احیا کننده (Revives) و معجون (Potions) ، سلامتی پوکمون خود را باز گردانید.

 

شما همه ی پوکمون های سر راه خود را نابود کردید! شما استاد بازی پوکمون گو هستید و جهان از آن شماست، درست است؟ خیلی تُند پیش نروید!

 

چگونه عملاً یک باشگاه پوکمون گو را به دست بیاوریم؟

 

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، هر باشگاه دارای یک مقدار مشخص اعتبار (Prestige) می باشد. وقتیکه شما یک باشگاه را شکست می دهید، عملاً آن را تسخیر نکرده اید. بلکه تنها بخشی از اعتبار آن باشگاه را حذف کرده اید و برای به چنگ آوردن کامل آن به بارها و بارها مبارزه جهت حذف تمامی اعتبارهای آن، نیاز دارید. در باشگاه هایی با لول پایین، تعداد دفعات این مبارزات کم بوده و در حد ۲ نبرد خواهد بود. اما هرچه که لول باشگاه بالا می رود، مدت این مبارزات بالاتر رفته و ممکن است حتی کل روز را در بر بگیرد. بنابراین در این مواقع باید از وجود آیتم های ریکاوری، وقت کافی، همراهی هم تیمی ها و… مطمئن شوید. دوستان شما نیز می توانند بصورت هم زمان به باشگاه موردنظر حمله کنند و با کمک یکدیگر هرچه سریعتر میزان اعتبار باشگاه را به صفر برسانید. به نکات زیر درباره ی به دست آوردن کامل یک باشگاه توجه کنید :

 

  • شما تنها وقتی یک باشگاه را به دست آورید که میزان اعتبار را به صفر برسانید. این کار ممکن است چندین بار تلاش را در پی داشته باشد. توجه داشته باشید با این کار هنوز هم باشگاه مربوطه به تسخیر شما در نیامده است. نیاز است که به صفحه ی اصلی پوکمون گو رفته و با ضربه زدن روی همان باشگاه، یک پوکمون را به داخل آن بفرستید. با این کار دیگر مطمئناً باشگاه از آن شما شده است.
  • یک باشگاه وقتیکه به یک میزان مشخص از اعتبار برسد، لول (Level) کسب می کند. برای مثال یک باشگاه لول ۴ نیاز به ۸۰۰۰ اعتبار دارد. اگر در طول نبرد یک باشگاه که زیر ۸۰۰۰ اعتبار دارد را بزنید، به لول ۳ باز خواهد گشت. بنابراین اگر ۴ پوکمون در باشگاه وجود داشته باشد یکی از آنها به اجبار حذف شده و سرانجام ۳ پوکمون باقی خواهد ماند.
  • بنابراین هرچه اعتبار را کاهش دهید، باشگاه آسان و آسان تر به تسخیر در خواهد آمد.

 

بالا بردن لول باشگاه در پوکمون گو

 

چگونه سطح یک باشگاه را بالا ببریم؟

 

بالابردن سطح (Level) یک باشگاه برای دفاع از آن ضروری است. هسته ی مرکزی این کار هم حمله کردن به باشگاه خودتان است! درست است، باید به باشگاه خود حمله کنید اما تفاوتی در هنگام برنده شدن وجود دارد. دیگر برد و باخت بر سر از دست دادن باشگاه نیست بلکه با این کار می توانید مقدار اعتبار بیشتری به دست آورید. در زیر راهنمای گام به گامی برای ارتقاء سطح باشگاه های شما وجود دارد :

 

  1. مراحل شماره ۱ تا ۶ که بالا ذکر شد را با این تفاوت که این دفعه باید به جای حمله به باشگاه رقبا، به باشگاه خود حمله کنید، دنبال نمایید.
  2. همچنین چند تفاوت شایان ذکر دیگر نیز وجود دارد. وقتی به باشگاه خود حمله می کنید پوکمون شما ضعیف نخواهد شد. آنها نیاز به بهبود سلامتی خواهند داشت اما هیچ نیازی به احیا شدن (Revived) نخواهند داشت.
  3. شما در هنگام حمله به باشگاه خود، میزان اعتبار کمتری نسبت به هنگامیکه از آن در مقابل دشمنان دفاع می کنید، دریافت خواهید کرد. بنابراین نیاز است که چندین برابر بیشتر از زمانیکه دیگران به آن حمله می کنند، به باشگاه خود حمله کنید.
  4. مقدار اعتباری که از باشگاه خود کسب می کنید به لول پوکمون های شما، تعداد پوکمون های مدافع باشگاه و همچنین میزان قدرت آنها بستگی دارد. برای مثال اگر دو پوکمون Flareon و Vaporeon که CP آنها به ترتیب ۱۲۰۰ و ۸۰۰ است را شکست دهید، اعتبار بیشتری نسبت به شکست دادن یک Vaporeon با ۱۵۰۰CP کسب خواهید کرد.
  5. سطح یک باشگاه هیچ ارتباطی با قدرت پوکمون های داخل آن ندارد. یک پوکمون موجود در یک باشگاه لول ۳ از لحاظ قدرت هیچ تفاوتی با پوکمون مشابه موجود در باشگاهی با لول ۱۰ نخواهد داشت. تاثیر اصلی بالا رفتن لول یک باشگاه بر روی تعداد پوکمون هایی که می توان در آن قرار داد، خواهد بود.

 

چند نکته‌ی دیگر درباره‌ی باشگاه های (Gyms) بازی پوکمون گو

 

چندین نکته ی دیگر درباره ی باشگاه ها وجود دارد که شاید نیاز باشد از آنها مطلع باشید. این نکات به شرح زیر هستند :

 

  • وقتیکه پوکمونی را در داخل یک باشگاه قرار می دهید، دیگر قادر به استفاده از آن نخواهید بود. یعنی دیگر نمی توانید آن پوکمون را به جنگ ببرید، لول او را بالا ببرید، تکاملش دهید و یا سلامتی را به او باز گردانید. پوکمون مربوطه تنها در صورتی به شما پس داده می شود که از داخل باشگاه حذف شده باشد. در اینگونه مواقع نیز نیاز است که ابتدا برای او آیتم های سلامتی را فراهم کرده و سپس از آن برای نبردهای خود استفاده کنید.
  • همانطور که می دانید پوکمون هایی که در یک باشگاه وجود دارند قابل بررسی برای تیم هستند. پوکمون هایی که در باشگاه ها وجود دارند با یک آیکون کوچک در کنار عکس خود علامت گذاری می شوند. وقتیکه پوکمون ها به شما باز گردانده شوند، این آیکون ناپدید خواهد شد. این یک راه ساده و سریع است که بتوانید تشخیص دهید آیا باشگاه شما هنوز سر پا هست یا خیر. اگر آیکون را مشاهده کردید که یعنی باشگاه هنوز به شما تعلق دارد در غیر اینصورت هرچه سریعتر سوار ماشین شده و از آنجا فرار کنید  <div class=
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: