کد خبر: ۵۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۵ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۵
می خواهیم که با معرفی نشانه ها و مسائلی به جوانان کمک می کند بدانند چه زمانی وقت آن است که یک وابستگی عاطفی را تمام کنند. چون سرانجامی در چارچوب ازدواج موفق ندارد. این جور وقت‌ها شکست عاطفی خوردن، بسیار بهتر از ماندن در یک رابطه با یک تلخی مزمن است. بدترین وابستگی های…

می خواهیم که با معرفی نشانه ها و مسائلی به جوانان کمک می کند بدانند چه زمانی وقت آن است که یک وابستگی عاطفی را تمام کنند. چون سرانجامی در چارچوب ازدواج موفق ندارد. این جور وقت‌ها شکست عاطفی خوردن، بسیار بهتر از ماندن در یک رابطه با یک تلخی مزمن است.

بدترین وابستگی های عاطفی قبل از ازدواج

زندگی پیچیده امروز شناخت افراد را به ویژه برای ازدواج و آغاز زندگی مشترک بسیار دشوار کرده است. اگر چه با مطالعه و مشورت گرفتن از افراد متخصص و با تجربه و با همراهی و حمایت خانواده ها تا حدی می توان این فرایند را به خوبی طی کرد، اما همواره مسائل مهمی در شخصیت افراد وجود دارد که ناشناخته می ماند. در این بین وقتی جوانان در حال گذراندن دوره آشنایی با طرف مقابل هستند، ممکن است این رابطه آشنایی به وابستگی آن ها منجر شود و اجازه ندهد بتوانند با چشمانی باز و هوشیارانه به شناخت طرف مقابل و انتخاب درست نهایی اقدام کنند.

می خواهیم که با معرفی نشانه ها و مسائلی به جوانان کمک می کند بدانند چه زمانی وقت آن است که یک وابستگی عاطفی را تمام کنند. چون سرانجامی در چارچوب ازدواج موفق ندارد. این جور وقت‌ها شکست عاطفی خوردن، بسیار بهتر از ماندن در یک رابطه با یک تلخی مزمن است.

تحقیر مردم حتی اعضای خانواده و دوستان شما

کسی که با عناوین زشت یا تمسخرآمیز از اعضای خانواده و دوستان شما یاد می‌کند، احتمال دارد روزی تحقیر را درباره خود شما هم به کار ببرد.

نادیده گرفتن دیگران

وقتی که طرف مقابلتان برای مدت زیادی شما را نادیده می‌گیرد، در قرار‌هایش دیگران را معطل می‌کند، توجه متقابل، زیر سوال می‌رود.

دستور درباره پوشش و رفتار

در هیچ رابطه‌ عاطفی شما و طرف مقابلتان حق ندارید به دیگری دستور دهید که چگونه بپوشد یا رفتار کند. شما فقط می‌توانید پیشنهاددهنده باشید.

دمدمی مزاج بودن شدید

اگر می‌بینید طرف مقابلتان یک روز شما را به عرش اعلی می‌برد و روز دیگر شما را سرکوب می‌کند، در رابطه با او تجدید نظر کنید.

همیشه عصبانی بودن

کسی که همیشه از دست کسی یا چیزی عصبانی است، در واقع مسئولیت رفتارهای خودش را نمی‌پذیرد. او یک روز هم از دست شما بی ‌خود و بی‌ دلیل عصبانی خواهد شد.

گم شدن‌های چند روزه

وقتی که طرف مقابلمان بدون خبر قبلی چند روز سر و کله ‌اش پیدا نمی‌شود یا بدون دلیل موجه سر وعده‌ها نمی‌آید یک جای کارش می‌لنگد.

سابقه آسیب به خواهر و برادر یا دیگر اعضای فامیل

کسی که دست روی اعضای خانواده بلند می‌کند، روزی روی شما هم دست بلند خواهد کرد.

حق به جانب همیشگی بودن

اگر طرف مقابلتان در مشکل ‌ها و بحث ‌ها همیشه شما را مقصر بداند و سرزنشتان کند، جایی از رابطه مشکل دارد.

وفادار نبودن

اگر طرف مقابل شما همزمان با شما با یک یا چند نفر دیگر، در رابطه عاطفی باشد بهتر است رابطه را قطع کنید.

خواسته‌های نابرابر

اگر طرف مقابلتان به خواسته‌های شما توجه نمی‌کند و همیشه اوضاع بر وفق مراد او می‌چرخد رابطه برابر نیست.

فشار به دلیل خواسته‌های نا‌معقول همیشگی

اگر طرف مقابل همیشه به جان شما نق بزند، برای اینکه به خواسته نامعقولش یا خارج از ارزش ‌های شما جواب مثبت نداده‌اید، این علامت خطر را جدی بگیرید.

دروغ

دروغ گفتن به خصوص درباره مسائل مهم، مشکلی نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت؛ البته به جز جاهایی که واقعا استدلال قانع‌ کننده‌ای پشت دروغ باشد یا مسئله پنهان شده، فضای شخصی طرف مقابلمان باشد.

محدود و منزوی کردن شما

اگر طرف مقابلتان سعی دارد شما را منزوی کند یا رفت وآمدتان را محدود کند، نشانه خوبی نیست. این محدودیت پایان ندارد و می‌تواند شما را به زندانی همیشگی طرف مقابل تان تبدیل کند.

سوء استفاده مالی

گاهی طرف مقابل از شما سوء استفاده مالی می‌کند یا از امتیازهایی که دارید، استفاده نامناسب می‌کند. یادتان باشد، هیچ رابطه سالمی شما را به اجازه دادن برای این سوء استفاده ‌ها ملزم نمی‌کند.

متهم کردن شما

اگر طرف مقابل مدام شما را به رابطه با افراد دیگری از جنس مخالفتان متهم می‌کند، یادتان باشد با یک شخصیت شکاک ارتباط دارید و بخش عمده‌ای از رابطه آینده‌تان به جواب دادن به این شک‌های بی‌اساس خواهد گذشت.

برخورد فیزیکی

اگر طرف مقابلتان با شما هرگونه پرخاش فیزیکی داشته باشد، لازم است نگاه دوباره ‌ای به وابستگی‌تان بیندازید (مثلا شما را هل دهد، شما را بکشد، چیزی به طرفتان پرتاب کند یا دستتان را به شدت ب‍پیچاند).

سابقه درگیری‌های خشونت بار یا قانون‌شکنانه

یادتان باشد کسی که قانون را رعایت نمی‌کند یا با دیگران با خشونت رفتار می‌کند، روزی حقوق شما را هم زیر پا می‌گذارد و احتمال دارد در اوج عصبانیت با شما هم پرخاشگری کند.

تهدید به خودکشی

اگر طرف مقابلتان به شما بگوید که در صورت ترک از سوی شما، خودش را می‌کشد یا نمی‌تواند بدون شما زندگی کند، این را به حساب دوست داشتن نگذارید. این دوست داشتن بیمارگونه است و به شما و خودش ضربه می‌زند.

مشغول کار یا تحصیل نبودن

کسی که کاری نمی‌کند، برای رابطه مناسب نیست. این کار می‌تواند تحصیل، شغل یا – برای پسرها- سربازی باشد. کسی که شغل یا تحصیلات ندارد و برای آن تلاش نمی‌کند، مثلا کنکوری نیست یا به دنبال کاری هم نمی‌گردد، زندگی بی‌هدف و نا‌متعادلی دارد و می‌خواهد همه معنای زندگی اش را از رابطه بگیرد. این برای او و شما خطرناک است.

مصرف مواد مخدر، مواد روان گردان یا الکل

کسی که در حد اعتیاد این مواد را مصرف می‌کند، گزینه مناسبی نیست. ممکن است این افراد در اوج مصرف با شما خوب و احساسی رفتار کنند، اما به اصطلاح وقت خماری، شما روی دیگر سکه را خواهید دید. به این فکر هم نباشید که رابطه می‌تواند آن ‌ها را نجات دهد. تجربه روان‌شناسان و روانپزشکان می‌گوید این باور درست نیست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: