کد خبر: ۵۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۹ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۵
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران به پرونده حمله به سفارت عربستان اشاره و تصریح کرد: در موضوع سفارت عربستان بحث دشمنی عربستان را داریم. آنها جنایت‌هایی در منطقه می‌کنند.

 می‌دانیم پول عربستان تروریست‌ها را سر پا نگه داشته و می‌دانیم چه تعداد حاجی در منا شهید شدند و می‌دانیم بی‌کفایتی آل‌سعود فاجعه به بار آورد. این اختصاص به حج امسال نداشت، در سنوات قبل هم تعدادی از حجاج کشته می‌شدند. باز می‌دانیم امروز عربستان نهایت دشمنی را با ما دارد. مقام سعودی چه ارتباطی با منافقین دارد؟ چه آدم‌کشی‌هایی می‌کند؟ سازمان‌های بین‌المللی به‌خاطر پول عقب‌نشینی می‌کنند.

او ادامه داد: بدیهی است مردم ما هم احساساتی داشتند و برخی بگویند چرا این افراد محاکمه می‌شوند. باید اقدامات متناسب در مورد خصومت‌های عربستان انجام شود و ماجرای منا پیگیری شود، اما این به آن معنا نیست که افرادی در داخل خودسرانه اقدامی کنند و مسئولان نظام عکس‌العملی نشان ندهند. همه این افراد با یک انگیزه نبودند، برخی با خشمی که داشتند این کار کردند که این سبب تخفیف در پرونده آنها می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه در قانون داریم چه مواردی قابل تخفیف است، خاطرنشان کرد: اگر قاضی تشخیص دهد مشمول تخفیف هستند، می‌تواند آنها را لحاظ کند. بخشی از این پرونده در دادسرای ویژه روحانیت است. بخشی در دادسرای عمومی انقلاب تهران. بخش دادسرای روحانیت در پرونده سفارت عربستان می‌تواند به دادگستری تهران واگذار شود

اژه‌ای افزود: بخش مربوط به دادسرای ویژه روحانیت می‌تواند به دادگستری تهران واگذار شود که این کار شد و حدود چهل نفر متهم شناسایی شدند. بیست و یک نفر به دادگاه عمومی و بقیه به دادگاه روحانیت رفتند.

معاون اول قوه قضاییه اضافه کرد: خبری که امروز کسب کردم، این است که گفتند تلاش می‌کنیم پرونده زودتر به دادگاه ارسال شود و ظرف دو هفته آینده تعیین وقت شود. در این پرونده در قسمت دادگستری تهران ختم رسیدگی هنوز تمام نشده است، اما نیاز به تشکیل جلسه حضوری فعلا نیست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: