کد خبر: ۵۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۷ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان فارس، بالاترین میزان حقوق ائمه جمعه در کشور را 300 هزار تومان عنوان کرد.
حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان، به‌عنوان سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه اول مرداد شیراز، گفت: ائمه جمعه در واقع حقوق دریافت نمی‌کنند بلکه شهریه‌ای بین 200 تا 300 هزار تومان را به شکل ماهیانه دریافت می‌کنند. 
 
وی با تصریح اینکه برخی از ائمه جمعه در کشور، همین مبلغ را هم دریافت نکرده و از امکاناتی که قانونا در اختیار آنان است هم بهره‌ای نمی‌برند، ادامه داد: مرحوم حجت‌الاسلام هاشمی، امام جمعه خاوران که عنوان مسن‌ترین امام جمعه کشور را داشت و روز گذشته به خاک سپرده شد،‌ بیش از سه دهه امامت جمعه را عهده‌دار بود و در این مدت نه‌تنها از امکانات در اختیار امام جمعه استفاده نکرد بلکه دارائی‌های شخصی‌اش را هم در مسیر ترویج اسلام و نظام اسلامی هزینه کرد. 
 
ملک‌مکان با تاکید براینکه مردم باید هرچه بیشتر با شیوه زندگی روحانیت در ایران آشنا شوند، خاطرنشان کرد: ائمه جمعه الگویی برای تمام مدیران در بهره‌بردن از امکانات بیت‌المال و دریافت حقوق محسوب می‌شوند. 
 
او همچنین با اشاره به برپایی 75 نماز جمعه شیعیان در اقصی‌نقاط استان فارس، لزوم و اهمیت نماز جمعه و شرکت در نماز جمعه را یادآور شد. 
 
ملک‌مکان تصریح کرد: مردم باید مسئولان نظام اسلامی را در صف نماز جمعه ببینند. مگر می‌شود که مسئولی نان نظام اسلامی را بخورد اما در نماز جمعه شرکت نکند. 
 
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان فارس همچنین از مسئولان استان درخواست کرد برای تکمیل مصلاهای نماز در نقاط مختلف فارس، این شورا را حمایت کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: