کد خبر: ۵۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۴ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۵
عارف با اشاره به تسویه حساب های شخصی:
رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه عده‌ای مترصد فروپاشی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان بودند، بر ضرورت فعالیت این شورا با حفظ انسجام تاکید کرد و با گلایه از برخی تسویه‌حساب‌ها در تریبون‌های رسمی کشور،گفت: امروز مهم‌ترین مطالبه مردم رسیدگی به وضعیت معیشتی آنهاست و جایز نیست وقت خدمتگزاری به مردم به بگومگوهای بی‌حاصل اختصاص پیدا کند.


گزینه سخنرانی محمدرضا عارف در جمع نمایندگان استانی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به شرح زیر است: 

*ظرفیت جریان اصلاحات در انتخابات مجلس مشخص شد چراکه علی‌رغم برخی بی‌مهری‌ها نسبت ‌به چهره‌های متدین و موجه اصلاح‌طلب که امکان حضور در انتخابات مجلس برای آن‌ها فراهم نشد، اما اصلاح‌طلبان عقب‌نشینی نکردند و با محوریت شورای عالی سیاست‌گذاری، حضور جدی در انتخابات داشتند و دستاوردهای ارزنده‌ای هم کسب کردند.

* «تعصب به هویت» مسئله مهم در جریان اصلاح‌طلب است. در برخی مواقع ترجیح منافع ملی بر منافع جریانی به‌ویژه در جریان انتخابات مجلس دهم و به خاطر رد صلاحیت‌ها باعث شد از هویت خودمان خوب دفاع نکنیم و گاه از آن عبور کنیم.

* عده‌ای مترصد فروپاشی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان بودند .فراکسیون امید در طی مدت فعالیت خود تلاش کرد بین اعضای فراکسیون هماهنگی و انسجام‌بخشی ایجاد شود که به دلیل حضور چهره‌های جدید در مجلس زمان نسبتاً زیادی صرف هماهنگی بین اعضای فراکسیون شد. ولی در انتخابات هیئت‌رئیسه دائم مجلس حضور ۵ نماینده عضو فراکسیون امید و نیز رأی آوری ۲۲ عضو فراکسیون در انتخابات ناظران در مجامع و نیز حضور ۳۲ نفر از اعضای فراکسیون در هیئت‌رئیسه کمیسیون‌ها نشان از نتیجه بخش بودن تلاش اعضای فراکسیون برای تأثیرگذاری در مجلس است.

* نقدبه عملکرد فراکسیون امید نشان از علاقه منتقدان به‌خصوص جوانان به فراکسیون امید است و اعضای فراکسیون امید به انتقادها توجه دارند و در ادامه مسیر با آسیب‌شناسی عملکرد خود مطمئناً تأثیرگذاری بیشتری در مجلس خواهند داشت.

*عارف همچنین در جمع اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با یادآوری نقش ماندگار حجت اسلام والمسلمین مهدی کروبی در تأسیس این حزب، یادآور شد: آقای کروبی با نگاه کیفی مبادرت به تشکیل حزب اعتماد ملی کردند و همین نگاه باید در ادامه مسیر فعالیت حزب تداوم داشته باشد.

*در برخی از مقاطع به خاطر شرایط تحمیل‌شده به جریان اصلاح‌طلب به مانند انتخابات مجلس نهم در سال ۹۱، اصلاح‌طلبان به خاطر عدم شرکت در انتخابات اشتباه راهبردی مرتکب شدند.

*باید به سمت تحزب برویم چون جبهه‌ها مسئولیت‌پذیری کمتری دارند. نمونه‌اش ۸ سال دوران آقای احمدی‌نژاد بود که جریان رقیب اصلاحات حاضر نشدند مسئولیت آن دوران را بپذیرد.

*علی‌رغم اینکه همه امکانت عمومی و رسانه‌ای در اختیار جریان رقیب اصلاحات است و دائماً از تریبون‌های مختلف علیه اصلاح‌طلبان به اتهام زنی مشغولند اما مردم نشان دادند به گفتمان اصلاح‌طلبی علاقمند هستند.

* امروز مهم‌ترین مطالبه مردم رسیدگی به وضعیت معیشتی آنهاست و جایز نیست وقت خدمتگزاری به مردم به بگومگوهای بی‌حاصل و تسویه حساب های سیاسی از تریبون رسمی کشور اختصاص پیدا کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: