کد خبر: ۵۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۳۰ تير ۱۳۹۵
رسانه های ترکیه تصاویر مربوط به آثار حمله جمعه شب کودتاگران به هتل محل اقامت رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در شهر مارماریس را منتشر کردند.
بر اساس گزارش رسانه های ترکیه در آن شب دهها نیروی مسلح با استفاده از چند هلی کوپتر در نزدیکی هتل " گراند یازیجی " در مارماریس پیاده شده و به سمت هتل محل اقامت اردوغان می روند.

اردوغان پیش از رسیدن نیروهای کودتاگر هتل را به مقصد سوار شدن به هواپیما و عزیمت به استانبول ترک کرده بود اما کودتاگران بر این گمان بودند که او هنوز در هتل است.

آنها پس از چند درگیری مختصر که منجر به کشته شدن دو مامور پلیس محلی شد، وارد هتل شده و به سمت اتاق اردوغان می روند . آنها به دو اتاق حمله می کنند ؛ اتاق اردوغان و اتاق محل اقامت محافظان رییس جمهور ترکیه.

پس از اینکه کودتاگران از نبود اردوغان در هتل مطمئن می شوند محل را ترک می کنند. 
21 نفر از 44 نظامی که به هتل حمله کرده بودند دستگیر شده اند اما هنوز 23 نفر از آنها که به دلیل ممانعت از سوار شدن به هلی کوپتر شان به جنگل بزرگ مقابل هتل گریخته اند ، دستگیر نشده اند.

دستگاه های امنیتی ترکیه در 4 روز گذشته بیش از 300 مامور یگان های جستجو را برای دستگیری این کماندوها وارد جنگل کرده اند. به گفته رسانه های ترکیه عملیات جستجو برای یافتن باقی نیروهایی که به اردوغان حمله کرده اند، با شدت ادامه دارد. مهاجمان کماندوهای ورزیده ای بوده اند و به همین خاطر می توانند زندگی در شرایط سخت را مدت ها تحمل کنند.

آثار حمله شب کودتا به هتل محل اقامت اردوغان در مارماریس - شکستن در اتاق ماموران حفاظت اردوغان
آثار حمله شب کودتا به هتل محل اقامت اردوغان در مارماریس - شکستن در اتاق ماموران حفاظت اردوغان
اتاق محل اقامت اردوغان در هنل
اتاق محل اقامت اردوغان در هنل

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: